söndag 6 november 2011

Wisdom Hurts


Jag ska blogga om min helg med tjejerna, men inte just idag.
Är jätte trött då jag inte sovit så mkt i natt och jag har även en enorm värk!
Har nämligen haft tandvärk i några dagar. Ingen supervärk men ändå.
Har en visdomstand på nedre-vänster som försöker göra sig plats att växa.
Än så länge så ser man nog inget av en tand än. Om inte annat syns väldigt lite.
 
Jag har mkt försiktigt försökt att borsta tänderna, men tandkött runt om,
har idag gjort det mkt besvärligt för mig sen jag kom hem tidigare idag.
Värk och svullnad bröt ut mer på riktigt under eftermiddag och kväll.
Så jag har på några timmar nu inte kunnat stänga munnen helt.
Tandköttet runt om den blivande tanden är så pass svullet, att det tar sån plats.
Det gör att det även blir svårt att prata och svårt att svälja.
Jag måste ju lixom lite stänga mun för att Kunna svälja..
Just nu känns det som jag ser ut som Lina i "Emil i Lönnerberga".
Det syns inte i spegeln ännu, men det Känns som det syns massor!


Jag ska försöka ta hand om det själv, för jag tror värken kan gå över.
När det handlat om visdomständer förut, 
så har det för mig kunna värka i någon vecka och sen försvunnit typ.
Sen kan det gå några månader innan den växer kraftigt igen och då värker på nytt.
Hoppas att samma gäller med Denna tanden. Temporary ache lixom!
 
Jag ska ta mig en ipren, för det ska ju vara bra mot tandvärk.
Jag ska också undvika att irritera området, även då med tandborste.
Tar munsköljen titt som tätt för att hålla rent från bakteriet,
samt kör med flour-gel en del, som tandläkaren skrivit ut till mig.
Tur man kan googla också, om man undrar något.
Blir det värre, eller inte alls går över, så ringer jag ju tandläkaren!
Då är det säkert nån infektion eller bakterie typ.
Som det nu känns, så är det jobbigt och ont. Så kan jag inte ha det.
Men först blir det ipren, flour-gel och en god natts sömn. Jag är himla Trött!

3 kommentarer:

Tiggir sa...

Låter inte kul de där du..Hatar att få tandvärk!!
Lider med dig gumman..Hoppas att det går över på dig snart gumman!!
Men hahaha du ser inte ut som Lina i ''Emil i Lönnerberga''..

Pöss pöss =)

Josefina sa...

Ja det är inget kul..
När du släppte av mig så var det ingen fara, men det har med eftermiddagen och kvällen sen blitt värre och värre

Pözz

Anonym sa...

Great! Thanks for the share!