onsdag 9 november 2011

Alla Helgons Dag


Måndag förra veckan, var det Halloween i USA.
I helgen firades det Alla Helgon i Sverige.
Vi tjejer var hembjudna till Linda, som bor en bit utanför Norrköping.
Vi blev hämtade i stan kl 16 i lördags och strax efter att vi kommit ut till Linda,
så blev det matlagning och lite gottit att dricka. Cider för min del.
Linda och Nettan körde lite drinkar och Maria som är gravid, drack annat.
Vi tog också in datorn till köket, för att spela musik till matlagningen.


Det blev fläskfilé i ugn!
Jag var inställd på att få fuska denna helg, i mitt LCHF ätande.
Köttgrytan är dock godkänd att äta.
Gräddig och krämig, precis som man ska ha det i LCHF.
Grytan var jätte god och hade ingredienser som jag också kör med.


Efter en hundpromenad så blev det snacks, godis och två filmer.
Linda stod för maten, så vi övriga delade på snackset.
Man var dock fortfarande lite mätt. 
Man hade inte hunnit göra plats i magen, men man åt ändå.


Vi la oss vid 1-2 tiden kanske, men jag sov inne hos Linda
och vi låg och små pratade till 4.30 tiden. Som vi brukar.


Jag sov lite dåligt, som jag alltid gör då jag sover borta.
Wilmer är likadan och han brukar även bli stressad på tidig morgon.
Vi gick iallafall upp vid 9 typ och det blev frukost.
Det blev sen hundpromenad. Sen åkte Maria hem med sin Nils.
Vi lät hundarna busa i trädgården.


Hösten är mot sitt slut och de flesta löven har fallit,
förutom några få gula träd här och var.
Wilmer lekte så pass att tungan hängde långt ut, hehe.
Linda körde hem oss vid kanske 12-13 tiden i söndags.
Senare på eftermiddagen så bröt min tandvärk ut mer på riktigt.
Men det försvinner väl inom en vecka, hoppas jag.

Tack tjejer för helgen tillsammans!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Tack sj gumman för att du ville komma..Kul att du gillade maten=) Är alltid kul att bjuda på mat och sen att den går hem hos alla=)
Funderar på att ha en till tjejkväll men det blir väl i samma viva som man åker då till de STORA LANDET=)

Kram kram banan

Maria sa...

det var en jätterolig kväll....precis vad man behövde kände jag!
tack så mkt!

kramar