torsdag 10 november 2011

Teater ♥

I tisdags var det teater dax och så här såg jag ut!
Man ska vara ganska enkelt klädd, då man ska kunna röra sitt fritt.

Vi körde med manus och scener igen.
Hon lärde ut hur Hon läser in och förstår manus. Det funkade bra!
Vi börjar alltid kursen med avslappning och sen blir det övningar.
Det är väldigt varierande övningar och dom är nyttiga.

(Klicka för att förstora)


Nästa gång så får vi en pjäs som vi ska köra resten av kursen.
Vi har fått lite läxa igen, att läsa på om den pjäsen hemma.
Sista kursdagen sen, så kommer vi spela upp pjäsen på riktigt.
Men inte för familj och publik, för att tillägga.
Hon kommer även sista kursgången att hjälpa oss vidare.
Berätta om alternativ till fortsättning med teaterkurser och utbildningar.
Hon har mkt kontakter, sa hon och kommer hjälpa oss så gott hon kan.
Låter inte fel alls det och jag bad även om råd inför framtida drömmar.

Vi har också fått lära oss att en bra skådespelare 
gärna ska ifrågasätta manus och scenerna. Lägga till lite av sig själv.
Det låter som typiskt mig. Jag kan ju inte vara tyst i såna lägen.
Jag är kreativ, ställer frågor, lätt till att prata, väldigt observant osv.
Som skådespelare är man inte Barnslig. Man är mer sprallig och social.
Man släpper på inre spärrar och rädslor. Man vågar!
Man är också proffessionell, eftersom man ju lär sig att gå in i roller.
Att man lär sig att skratta på beställning. Spela arg på beställning osv.
Hur som helst så trivs jag med teaterfolk, för dom är just sociala.

Känner också att jag utvecklas positivt för varje kurs gång. 
Media generellt, teater, skådespel och nöjesbranschen,
har ju alltid varit vad jag trivs bäst med och helst jobbar med!
Man får tex många bollar i luften, man får vara väldigt kreativ,
det är spännande och väldigt Varierande uppgifter, vilket jag ju älskar!
Trivs bäst när det är flexibelt och varierande. Samt spännande.
Det ska vara intressant och man ska inte vilja gå hem ifrån sitt jobb.
Då är det pricken över i, och så är det för mig med nöjesbranschen!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Wow vad kul detta kommer du fixa lätt ,och det är som handen i handsken för dig det här,spännande :)<3
Kraam