onsdag 16 november 2011

Time of the year


.Jag längtar till vinter, advent, jul och snö!
Är egentligen en trogen sommar älskare, men samtidigt så anser jag
att om man har fyra årstider, så hinner man ju längta.
Är även en väldigt traditions älskande person. Speciellt till julen.
Jul reklamer visas redan på tv och det pirrar lite i kroppen.
Jag tycker dock att man inte ska tjuvstarta.
Julskyltning på stan, tycker jag ska ha premiär på 1 advent! Inte tidigare!
Man hinner då bygga upp en pirrig längtan.


Snö, advent, jul och nyår, började jag se fram emot redan
i början på hösten faktiskt. Men Nu är det nära!
Det är dock för milt ute än, men vi ska få kallare inom kort.
Det ser jag fram emot! Kallt gör luften klar!
Det gör att promenaden bli frisk och bara man klär sig bra så..
Advent är i slutet på nästa vecka och då ska det ju inte vara milt.
Titta vad fint med snö! Fotona tog jag förra året.

Känslan när man ser första snön falla är underbar!
Man rusar ut och vill genast ta en promenad medan snön faller.
Även om det är mitt i natten. 
Känslan av att höra snön knastra under skorna. Ser fram emot första snön!


I slutet på nästa vecka, så är det 1 advent som sagt.
Så jag ska storstäda under hela veckan. Från golv till tak,
samt fönster som ska putsas då.
Adventspyntet sätter jag upp på lördag kväll. Kvällen innan alltså.
Julpyntet kommer inte förrän ca två veckor innan julafton.
Jag särar på adventspynt och julpynt. 
Tycker man bevarar pirret bättre om man särar på de pynten.


Ovan här, ser ni foton från tidigare år.
Jag ser fram emot att advents baka. Hämta hem en julgran.
Känna doften av gran är något visst! Underbart!
Ser fram emot all gemenskap. Att man förbereder ihop. 
Pyntar ihop, klär granen ihop. Lagar maten ihop....

Känslan som blir då man letar julklappar, samt slår in dom.
Julmusiken som spelar i bakgrunden som man pysslar och fixar.
Äter skinkmacka på morgon, med tända ljus överallt.
De fantastiska julfilmerna! Ska bli trevligt med advent, snö och jul!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja visst längtar man när man ser dessa mysiga bilder
får fundera var vi ska hitta en fin gran med i år ;)
Kraam

Tiggir sa...

Jag längtar också till vinter, advent, jul och snö och så längtar jag till nyåret också=)
Jag tycker att vid jul och nyåret så ska det vara vit på marken och kalt ute=) Bilderna ser jätte fina ut..Nu längtar jag ENU MERA till julen och till snön kommer!!

Pöss pöss