lördag 19 november 2011

Curly?

Hos frisören förra fredagen, så valde hon att plocka fram mitt självfall.
Sen får jag ju göra som jag vill hemma, men jag lät henne prova.
Jag har ju självfall, men kan vid frisering styra bort det till mer platt.
Här har hon alltså framhävt det naturliga självfall jag har.
Man kan se lite grann i spegelbilden, att det är en rätt vågigt i bak.

Hon använde sig av en värmeskyddande produkt 
som hon tog i på fuktigt hår. Det ska man ha innan föning och plattning.
Produkten heter Gazette XL Straight/Curly.
Det sliter inte håret, skyddar mot värme och ger dessutom glans!
Vid fönade, så använde hon ett stort tillbehör (klicka här för exempel).
Hon hade fönen avstängd, la i mina hårlängder i tillbehöret,
startade fönen och höll still den så där. 
Sen stängde hon av innan hon flyttade runt fönen för att göra samma sak.
Så vi har inte lockat eller något. En produkt och sen föning på rätt sätt.
Nåja, kul att prova lite!

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Riktigt snyggt var det, ja ska köpa en sån xl jag oxå sen
Kraam

Josefina sa...

Det fanns massa olika sorter, så kolla att du får rätt ;)

Kjaamiz

Tiggir sa...

Den är jätte bra produkt..
Frisören brukar ha det till mitt hår när jag går!!
Och jag har en sådan munstyke och den använer jag för att få lite volym i håret..

Ser jätte fint ut ditt hår på bilden..

Bamse kram

Josefina sa...

Jag har också ett sånt munstycke. Brukar ingå ett sånt då man köper hårfön, fast jag använder det aldrig. Den som frisören hade var dock väldigt mkt större.
Ja den produkten är bra. Jag har det mest för att håret inte ska bli slitet av värmen från fön och plattång :)

Kram Kalas