onsdag 2 november 2011

My Visit ♥


Ni har ju läst mitt inlägg nedan, om hur jag satt fast i 5 timmar på ett tåg.
Magnus Uggla som ju var med på tåget, försökte sen i radio att få till
en intervju med SJ om denna resan, men dom ville inte vara med!
Jag har inte heller fått någon respons än ifrån SJ om resegarantin jag ansökt.
Nu har jag varit borta några dagar i väster.
I måndags så reste jag hemåt igen och denna resan gick Bra, tack och lov!


Hur var mina dagar hos mamma då?
När vi vaknade på onsdagen förra veckan, så var det mammas födelsesdag.
Mamma bakade sin goda tårta. Hemmagjord tårtbotten,
och en hallonfyllning mellan varje lager då. En klassiker vi har!
När syrran kom, så hade hon med sig smörgåstårta också.
Dom gör så otroligt goda såna på hennes jobb. Tonfiskröra, hade den.
Vi tog kaffe och fikade. Inte fel alls vill jag lova!



Tog ett litet tag sen att återhämta sig efter den knasiga resan...
Hösten rör sig fort framåt nu också. Massor händer på bara en vecka.
Jag såg till att få några foton på Wilmer och Alwin i löven.
Deras färger smälter in fint i höstfärgerna också.


När det är höst och lite små kyligt, så tänder man mkt ljus.
Vi är en sån familj dessutom som INTE gillar taklampor eller för mkt belysning.
Vi gillar när det är dämpat och när ljus är tända istället.
Klockorna ändrades i helgen också. Vilket gör att det blir Ännu mörkare ute.
Då vill man ännu mer ha tända ljus inne.
 
 
Vi unnade oss varm choklad med grädde en kväll.
Jag bjöd på smågodis en annan kväll och en kväll blev det popcorn och cider.
Trots att vi åt tårta och smörgåstårta i onsdags,
så var det på söndag som mormor och morfar skulle komma.
Även syrran kom förbi igen.
Mamma ville ha tacosallad att bjuda på. Hon bakade även mjuk pepparkaka.
Värme ljus tändes som vanligt i alla rummen, *mys*


Morfar visade upp sina nya märkeskläder. Nya jeans bl.a.
Även en tuff Peak Performence jacka. Fint märke! 
Riktigt modern morfar man har!
De flesta i min släkt köper rejäla saker. Billigt håller inte lika länge!
Man kan också se på tyget om nått är påkostat eller inte.
Ja, det var en trevlig söndag och mamma kände sig med nöjd!
 

På måndagen skulle jag resa. Jag passade på att mysa med Alwin.
Tog lite foton på 'killarna' igen. Åt också lite goa rester av tacosalladen *mums*
Innan avresa hade vi besök av Linda, som bor ovan.
Trevligt att sitta och prata lite så där. 


Nästa besök hos mamma i väster, blir julbesöket.
Det ser jag fram emot! Tack för denna gång!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Så många fina bilder som vanligt
och väldigt roligt att ni var här
Kraam