torsdag 3 november 2011

Ms. Feel Good


Var hemma sent på måndagen från min resa. Allt var slut hemma.
På tisdagen så var det teater dags igen.
Storhandlade på Maxi direkt efter teatern. Det var tungt att bära,
och var lång väntan på bussen för att få komma hem. Kallt och trött var jag med!
Känns fortfarande i axlarna hur enormt öm man är efter allt tungt konkande!
Ska smörja mina ömma "knutar" med tigerbalsam, så känns det nog bra snart.
Hade ju typ allt slut hemma, så skönt att iallafall ha det mesta hemma igen.


Innan jag reste så åt jag LCHF ganska duktigt i 2½ veckor typ.
Har skött mig väldigt bra och varit hård med att Inte fuska!
Har jag velat äta nått gottit på helgen så har jag valt nått LCHF vänligt!
Det har då bl.a blivit en skål med bär och vispad grädde. Hallon är då bäst!
Kör man strikt LCHF, så ska man helt undvika både
frukt och bär. Eftersom de innehåller mkt kolhydrater.
 

Men då jag nu varit hos mamma, så har jag fått fuska lite dessvärre....
Mamma äter ju inte efter LCHF, så blir lite att man får göra så med.
Känner att man förfallit igen och sötsug har ökat, tack vare fusket med.
Ska bli riktigt Skönt faktiskt att komma igång med LCHF som normalt igen!
Mår ju så mkt bättre när jag inte äter kolhydrater, mjöl och socker.
Så inget bröd alltså och så mkt som går, ska vara färskt!
Fuskar man för mkt, så ger det dessutom huvudvärk, så man Vill ju inte fuska.
På fotot ser ni bl.a. broccoli, färska championer, kvist tomater och ägg.
I frysen har jag bl.a mer bacon, hackad spenat, torsk, och blandfärs....

Det finns ju kolhydrater i typ Allt, men en regel inom LCHF är ju,
att varan får innehålla Max 5g kolhydrater, per 100 gram.
Tittar ni på förpackningen, så står det "Näringsvärde per 100 gram",
och där ska det alltså stå max 5 gram under kolhydrater. Då är det okej.
Veta mer? Klicka dig fram i kategorierna till vänster i Denna länken!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Mycket nyttigheter i det kylskåpet ser jag
Kraam