torsdag 24 november 2011

Happy Thanksgiving ♥


Idag är det Thanksgiving i USA.
Jag har både kontakter där och familj som bor där.. 
Familj bor i Florida och Las Vegas, vad jag vet.
De som bor i Vegas är världs-kändisar och uppträder och har sig. Lite häftigt!
Härom veckan så var de på glammig kändis träff. Röda mattan osv.
Några familjemedlemmar som bor i Sverige, åkte dit för att vara med.
Dom hade världspremiär för sin stora show nämligen.
Kul att det inte bara är Jag som gillar nöjesbranschen och allt det där stora.
Det ligger i släkten och generna. Nåja, Happy Thanksgiving!
Konstigt att Sverige inte tagit över denna tradition ännu.
Det är väl jättebra att vi har en dag där man ska vara tacksam för allt!?
Kanske får människor att värdera allt lite mer..


När vi ändå talar om USA, så vill jag nämna en kommande film...
Jag har ju växt upp med raggarkulturen, samt även levt den själv.
Man bevarar Amerikanska 40-50 och 60- talet helt enkelt.
Musiken, inredningen, bilarna, kläder, frisyrer osv...
Detta gjorde så klart att man fanns intresse över dåtidens stora ikoner.

 

En av de ikonerna var så klart Marilyn Monroe!
Eller Norma Jeane Baker, som hon ju egentligen hette.
Jag ville ha stora tavlor med Marilyn, med Elvis och även Betty Boop. 
Dom var vackra ikoner och på nått sätt lite facinerande.

Men historia intresserad som jag ju är, så ville jag veta Mer.
Jag valde att forska om Elvis Presley på musiken då jag gick i 7an.
Senare forskade jag även om Marilyn Monroe då.
Jag ville veta mer lixom. Varför blev dom SÅ stora!?
Ju mer jag forskade, hörde musiken, tittade på filmer, videoklipp, 
konserter osv, så förstod jag storheten i dom.
Det var annat förr. Går inte jämnföra med kända personer idag tex.
Jag tror inte att Någon person i modern tid, 
kan bli en så där känd ikon och bli lika historisk som tex Elvis och Marilyn.

Hur som helst så har dom spelat in en film om Marilyn Monroe.
Baserad på en sann historia så klart. Trailern ser ni ovan.
Michelle, som spelar just Marilyn, har försökt att kopiera så mkt som möjligt,
för att leva sig in i rollen som Marilyn så mkt som hon bara kan.
Vore intressant att se denna filmen, just för att den är om Monroe.
Det finns ju en film om Johnny Cash.. Undra när dom gör en om Elvis!...

1 kommentar:

Tiggir sa...

Happy Thanksgiving! =)
Den filmen vill jag se..Den värkar så bra!!

Kram kram