söndag 27 november 2011

Fullbokad


Torsdag, Fredag och Lördag har varit fullspäckade!
Städade vidare på onsdagen, men på torsdagen så ökade jag tempot.

Dörrlister och golvlister skrubbades bl.a.
Jag tog ner alla gardiner och tvättade dom. Tvättade även alla juldukar.
Började även att röja i min walk-in-closet. Behövdes verkligen.
Fotona nedan är inte slutresultatet, för att nämna..
Jag tog ner alla plastlådor och rensade varje låda. Kastade onödigt,
samt gick ner med nått onödigt till källaren. 

Jag städade under och även bakom soffan.
Bakom andra möbler också. Även i mitt skafferi i köket.
Sen på torsdag kväll så pausade jag i allt fix, för att se på "Jullotta på Liseberg".
Det var allsång med julmusik och lite sånt där mysigt.
Tog även premiär för julmust till programmet. Det var inte fel det.


På fredagen fortsatte jag och fick ännu mer gjort!
Blev inte klar vid läggdags, men ändå nöjd med allt jag hittills hade gjort.
Nybäddad säng i lite vintriga färger blev det också.
Även en brun filt vid fötterna av sängen, samt min underbara fårfäll.

Förut hade jag i köket både lila och bruna längder,
men jag valde att det är finare utan de lila nu till julen.
Så nu hänger nytvättade gardiner uppe överallt. Till mina putsade fönster.
Eftersom hela lördagen är planerad från morgon till sen kväll,
så blir det att fortsätta med det sista på söndagen.




Det blev lördag och jag fick Inte sova ut någorlunda som hoppats!
Helt slut i kroppen efter dessa hårda dagar, så fick jag bara 3 timmars sömn.
Men upp och hoppa tidigt på morgon, i ordning och sen iväg till stan.
Mötte upp Linda, Nettan, Towe och Anna.
Vi fyra ska vara tärnor på Nettans bröllop i sommar nämligen.
Så vi letade tärnklänningar och det blev mkt vandrande. Kändes i kroppen!
Den där sömnen från allt städande hade inte varit fel.

Vi åkte även iväg till Hageby för att titta på deras utbud av klänningar.
Provade även en fusk päls- väst. Det är ju himla inne nu.
Denna var i storlek M/L, vilket är lite för stort för mig, men ville ändå prova.


När rusar runt i korridoren så brister jag plötsligt ut, "Pernilla!"
Ja då satt Pernilla Wahlgren där, och även Martin Melin.
Visste inte om att dom skulle vara där faktiskt.

Pernilla är en rätt liten person btw. Kort och liten i kroppsbyggnaden.
Typ som Nanne Grönwall.


Nåja, vi hittade till slut en lösning med klänningar.
Så jag begav mig hem till hund som varit ensam i några timmar.
Aktiverade honom, gjorde mig i ordning och sen iväg till Nettan och Mattias,
där jag skulle spendera lördag kvällen.
Anna var med från början och det blev tacos. Hon behövde sen ge sig iväg.
Senare vart vi 6 personer och det blev alkohol, 
chips, musik och allmänt umgänge.

Inga kommentarer: