lördag 10 september 2011

Weekend


Jag färgade håret i början på veckan btw.
Eftersom min färgserie är utgående sortiment, så har jag fått prova ny färgning.
Valde en lite mörkare nyans med, för att prova lite igen.

Nästa gång jag ska ha ljusare hår, så tar jag nog bara överhåren.
Låter denna mörka vara kvar på underhår lixom. Jag gör så ibland.
 
 
 
Nåja.. Igår, fredag så var det Kristallen på 4an och det kollade man ju på.
Det blev flera som fick pris av de man Ville. Stort Grattis till dom!
Inför denna gala så gjorde jag paj. Kunde inte bestämma mig för smak,
så jag gjorde halva formen i hallon & blåbär, och andra halvan i äpple & kanel.
Improviserade lite smått och det blev jättebra!
Serverades så klart med kall marsánsås. Sen även lite bubbel till då.

Det blev en plötsligt och oplanerad visit på Pub Wasa innan läggdag också.
Man blir social och mingel-sugen av bubbel.




Ikväll är det 50-tals fest intill mig, dvs i Blå huset.
Det är Jolly Rockets som är arrangörer. Men jag ska dessvärre inte gå.
Hoppas dock att dom har fler fester, så jag kan gå någon annan gång.

På tal om musik för övrigt så har jag plockat fram gitarren igen.
När jag skaffade Wilmer, så hade jag varken ork eller tid för gitarrspel.
Var ute precis hela dagarna, fostrade, busade... Ja det tar ju tid med valp.
Nu är Wilmer stor och jag mår generellt sett bättre psykiskt,
att jag är tillbaka igen, efter att ha gått i väggen.
Plockade fram gitarren på våren 2010, drog igenom låtarna lite..
Man minns mer än man tror, helt otroligt.
Hade dock inte tid att spela då heller, så den mest samlade damm iallafall.


Men NU så jag har tagit fram gitarren igen. 
En sträng var av, men jag hade nya strängar på lager hemma. 
Har nu fått stämma gitarren massa ggr. 
Nya strängar stämmer ju om sig fort, men även de andra stämmer fort om sig.
På fotot ovan, ser ni mig spela på mig Första gitarr.
Den gick sönder för några år sen, men ersattes fort med en nyare och bättre.
 
Det ser ut att hända lite i min framtid, 
men jag ska försöka ta mig tid att spela lite iallafall.
Som jag skrev i ett gammalt inlägg, 
så vill jag ju kunna sjunga och spela mina egna texter en dag.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

mmm paj är ju så gott :) kul att du börjat med gitarren igen
Kraaam