fredag 9 september 2011

Det hänger på håret


När jag klippte mig förra hösten, så blev jag jätte nöjd!
Jag valde så klart mkt uppklippt som alltid. Blir ju inget liv annars.
Men eftersom jag har så tjockt och fylligt hår, så skar hon ur mkt med.
Det brukar bli så generellt då jag klipper mig faktiskt.
Sen när håret växte ut och ja, det växer fort också!...
Då blir håret dessvärre lite tunt i topparna, eftersom man ju skurit ut mkt.

Jag klippte mig i somras Igen...
Nedan kan ni se hur långt hår jag hade innan klippning.
Även denna gång så åkte en hel del av på längden.
För att lite få håret att börja om. Jag gör så emellanåt. Det växer så fort ändå.
Nedan ser ni hur kort det blev efter:


Men denna gången valde vi att inte skära ur alls mkt.
Målet är ju att ha långt hår Igen, för jag trivs allra bäst i långt,
men för att inte få det för tunt och stripigt, så lät vi en del av tjockhet vara kvar.
Det blir inte så lätt att just platta håret och sånt, medan håret är kort,
eftersom tjockheten gör att självfallet jag har, tränger sig fram.
Men jag får lite grann stå ut, för det är ju snart långt igen.




Jag letade efter min hårförpackning i somras, för att färga om håret.
Letade på diverse butiker i Norrköping, men även i Skara, Skövde och Lidköping.
Hittade inte min favorit förpackning någonstans, dvs Essential Color.
Har ju provat mig fram bland rätt många förpackningar, för en som ger en bra blond.
Tycker för övrigt om att ha underhåret i mörkare nyans än överhåret.
Jag varierar mig mellan att ha en ljusblond och att ha mörkblond nyans på överhår.
Nåja, nedan ser ni ju mörkblond och det märket som jag trivs så BRA med:


Jag mailade företaget och frågade varför jag inte hittar Essential Color längre...
Dom svarade att dom har så många nya märken som kommit ut,
att dom valt att ta Bort Essential Color och satsa på de nya typ.
Typiskt! Jag har ju som sagt var redan provat mig fram bland många märken,
och till slut fann jag att Denna var snyggast resultat i blont!
Nu måste jag prova mig fram bland en massa märken IGEN.
Vilket både sliter på håret och kostar onödigt mkt pengar.
 Jag ser att det finns några få förpackningar Kvar att beställa från internet.
Typ 4 nyanser finns kvar. Hur som så är ju serien utgående ändå!
R.I.P Essential Color


Nu måste ju Iallafall leta fram en ny serie som ju Ersätter denna.
Jag kollar på Nya serier som verkar intressanta av de jag ännu inte provat.
Schwarzkopf Coloriste verkar intressant, även Schwarzkopf Perfect Mousse.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Jag tycker du blev väldigt bra när du klippte av håret :)
Kraam