lördag 3 september 2011

The Visit

Detta blir ett långt inlägg...

Mamma åkte hem i onsdags, hon stannade en vecka alltså.
Alwin fick lite regn kappor av mig. Dom är för små för Wilmer.
3 olika färger fick han, här är en av dom.

I torsdags förra veckan så gick vi i lite inrednings butiker.
Butikerna är i lantlig stil, shabby chic.



På fredagen så var jag på möte först och därefter så åkte vi på marknad.
Vilbergen har en två dagars marknad nämligen. Vi tog med hundarna och åkte dit.
Soligt och varmt var det, somrigt!


Det var en del att gå igenom, så vi köpte kaffe och varma donuts i en vagn,
sen satte oss ner på stenarna intill tivolit och fikade.
Jag hade bestämt med Nettan innan, att vi kan ses på marknaden,
och då vi satt och fikade, så ser jag hur hon går förbi där borta 
tillsammans med Tom och Candi, så jag stannade dom.
Dom köpte också lite fika och joinade oss.


När vi alla fikat klart så fortsatte vi våra vandringar på olika håll.
Tom och Nettan kom ifrån ett håll som jag och mamma inte varit på än,
och vi kom ifrån ett håll som dom inte varit på än.


Det fanns lite diverse på marknaden faktiskt.
Men det som föll mig mest i intresset är ju en del stickat.
Alla vet att jag älskar innetofflor, raggsockar, stickat och liknande myspys.

 
Indiantälten föll mig dock mest i smaken, som alltid.
Jag har ju även varit ihop med indianer, eller ja. 
Robert's biologiska mamma är ju äkta Maya-indian. 
Vilket gör han indian till blodet också.
Sen också Johan (en kille som jag dejtat),  
har massa indian med sig från sin kultur i Uruguay.
Så rökelse, blockljus, panflöjt, poncho och allt sånt gillar jag.
Jag älskar ju indian smycken och sånt med. 
Deras pärlarmband, tygarmband och läderarmband.
De bredare läder armbanden var dessvärre för stora för mina små handleder.
Pärl och de små läderarmbanden valde jag till slut bort.
Skulle kunna köpt massor sånt, 
men tänkte på att jag ju redan har en del hemma.
Så valde att avstå köp denna gång.


När vi kände oss klara så åkte vi hem, nöjda och glada.
Linda kom förbi en sväng, 
innan hon och Johan skulle iväg och fira ett år som gifta.
För min och mammas del så blev det kaffe och donut på kvällen,
som vi köpt med oss från marknaden.





 
Vi hade bra väder åter igen. Sol och värme alltså.
Lördagen bjöd på bilutställning och cruising i stan.
Vi begav oss mot Kungsgatan framåt kvällens början, för att ta del av detta.
Solen gick sakta ner, medan de brummande jänkebilarna gled fram.

Vi mötte Bettan där också, och tittade tillsammans.
Alwin älskar motorer och tyckte det var intressant.




För att dra igenom dagarna lite snabbt och kortfattat,
så kom Nettan och Mattias över på söndagen, för att fika.
På måndagen gick jag och mamma på stan lite.
Jag hittade massor, men köpte ett träarmband och ett trähalsband. Afrikansk stil.
Köpte även tunna leggins och strumpbyxor.
 
 
 
Jag tappade också ett armband som jag tycker mkt om.... typiskt också!
Köpte ju inget på marknaden, för att jag har hemma, men så tappar jag det!
Nedan ser ni ett turkost i pärlor och ett brun flätat armband.
Det som jag tappade på stan var ett likadant som det turkosa, i pärlor.
Fast det jag tappade var i bruna pärlor och hade inget öga i mitten. Ögat sägs ge tur btw.
Ni ser att man ska knyta det svarta snöret. Precis samma var det på det jag tappade.
Snöret är ganska halt, så det var bara en tidsfråga tills jag tappade det.
Men synd att tappa något man tycker om.




På tisdagen blev det lite butiker på stan igen. Vi köpte med lite fika hem också.
Med tanke på att mamma skulle åka hem på onsdagen, så ville vi fika ihop.


Wilmer har ju växt ur sin gamla bilbälts-sele, så den har Alwin tagit över.
Nu kan Alwin åka bil tryggt. 
Wilmer var med ut, för att säga hejdå till Alwin och 'mommo'.
 
Tack för en trevlig vecka!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja det var trevlig vecka hos dig, Alwin är så fin i sina jackor :) oj så många fina foton du fick där
kraaaam