söndag 18 september 2011

Still working on it


Nu har jag varit sjuk i en vecka.
Då räknar inte jag med alla krassliga dagar, utan först då det mer bröt ut.
Jag är fortfarande sjuk och jobbar på att bli frisk så fort jag kan.
Det har förutom varm blåbärssoppa och varm nyponsoppa,
blivit några varma bubbelbad, för att kurera kroppen mot influensan.

Wilmer är också sjuk fortfarande.
Han har vant sig bra vid tratten, men örondropparna är lite jobbiga.
Gick bra de första gångerna, men sen har han haft lite svårt för dom.
Det är inga jätte problem att ge honom, men lite får man hålla still honom.
Han ska ju som sagt var, få 3 mediciner varje dag.
Efter medicinering, så ger jag honom massage som belöning.
Han kommer att behöva tratten i åtminstone en vecka till.
Eftersom det har kliat så väldigt i örat på honom, 
så har jag inte kunnat låta honom vara utan tratten, mer än då vi är ute då.
Vilket blir väldigt tråkigt för honom.
Jag har ju inte kunnat vara ute allt för mkt heller, eftersom Jag ju är sjuk också.
Men eftersom han inte har samma desperata behov av att klia sig längre,
så tänkte jag ge honom lite mer frihet idag.
Han ska här hemma få busa med mig, utan tratten. Sen tar jag på den igen.
Men måste iallafall få ur lite energi ur honom...
 
 



How ever....
När man är begränsad av sjukdom på detta sätt, så är det skönt 
att skratta och livas upp lite. Så ovan bjuder jag på ett skönt klipp!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Den dära tratten är inget roligt..Lotus tycker häller inte om den!!
Hoppas att det inte dröjer länge till för er båda att bli friska..

Bamse kram