onsdag 24 augusti 2011

Lördagen

Augustifesten är lång! Se mer dagar:


Linda bor utanför stan, men har redan för ett år sen pratat om att
hon vill vara med på Augustifesten i år.
Dessvärre så bor hon utanför stan och jag tycker inte 
att man går på fest utan att festa. Det blir som att åka till badhuset utan att bada.
Så jag erbjöd att hon får sova över hos mig.

Jag mötte upp Linda på eftermiddagen och hjälpte henne bära.
Sen gjorde vi oss i ordning tillsammans.
Spotify och cider som vanligt blev det, men Linda väntade med att dricka.
Hon ville börja först då vi är hos Nettan.


Ja, det blev alltså förfest hos Nettan och Mattias på både fredag och lördag.
På lördagen var det Linda, jag och Jim som kom dit.
Med tanke på att jag gick hela fredagen i högklackat,
och att vi nu skulle gå hela lördagen i högklackat, så tog vi spårvagnen.
Nu hade vi iallafall bra väder! Sol, värme, sommar!




 När klockan närmade sig 19, så fick vi börja förberda. Eldkvarn började ju 20. 
Det band som vi alla såg fram emot Mest på hela veckan.





Jag klippte ihop en sammanfattning av det jag filmade på Eldkvarn.
Klippet kanske är lite långt, men definitivt Värt att se hela!
 



Som jag skrev i detta tidigare inlägg, så hyllades Eldkvarn på lördags eftermiddagen.
Dom fick bronsplatta i trottoaren, utanför Broadway, där dom startade.
Norrköpings bandet kände stolthet och tog med sig lyckan till kvälls konserten.

Det var överfullt på Gamla Torget i lördags. Tusentals människor! 
Folk stod på tak, fönsterkarmar och kullerstenar för att se Eldkvarn.
Jag har länge velat se dom live, så var väldigt glad att äntligen stå framför dom!
Dom är ju i Norrköping titt som tätt, men har inte haft pengar till det just då.
Augustifesten kostar inget och är dessutom utomhus. Mysigare så!




Fotona nedan är tagna av Mig.
Har ingen systemkamera, men är ändå rätt nöjd med mina foton.
Jag tog fotona med min Panasonic Lumix TZ7. Klicka på fotona för att förstora.
Jag gick så klart nära scenen. 
Där trivs jag, där får man bäst känsla, samt bättre foton då.
 
 
 

 Jag stod mestadels framför Plura. Jag vill alltid stå framför scenen.
Känslan överallt var bra, alla sjöng med 
och man fick kanonbra stämning framme vid scenen.
Jag är nöjd med mina foton, mitt videoklipp och med konserten dom bjöd på!
 
Carla har jag förresten sett några ggr tidigare. Gitarristen, Pluras bror alltså
En gång väntade vi på tåget samtidigt och han tittade massor på mig.
Han gick runt omkring mig massor, samtidigt som han kollade massor då,
så jag trodde han skulle säga något. Det såg så ut.
Nåja, Plura och Eldkvarn i sig var det första gången jag såg.
Hoppas absolut på att få gå på Eldkvarn igen!




Efter Eldkvarn så drog vi igenom den långa marknaden.
Vi var på väg mot fyrverkerierna, men stannade till lite här och var på marknanden.
Vi tänkte att vi kan titta mer noga på marknaden, efter fyrverkerierna.
Mattias struntade i fyrverkerierna och drog hemåt vid 21.30.
Så nu var det Linda, Nettan och jag kvar.
Vi träffade bl.a på den där killen med grismasken igen, hahaha!
Läs inlägget från torsdag & fredag, ifall du undrar varför jag skrattar.




Vi smet hem till mig en snabbis efter fyrverkerierna.
För att gå på toa och byta minneskort till min kamera och hämta mer alkohol.
Därefter drog vi fram till city och passade även på att äta på McDonalds.
Vi kollade lite marknad igen efter maten.
Roxanne spelade också, men vi hörde dom mest från marknaden.
Har sett dom förut och dom är bra.


Vid 23.30 så drog Nettan hem, men jag och Linda fortsatte kvällen.
Nu var det sista kvällen av Augustifesten och den fick inte gå till spillo.
Jag hade tänkt mig att åka karusell på tivolit, dricka på nått öltält osv osv,
men jag var dessvärre den enda som lagt undan pengar.
Jag och Linda ringde iallafall upp en annan Linda och så träffades vi alla.
Vi satte oss på Wasa öltält först, men flyttade oss till Gamla Torgets öltält.


Vi satt ett helt gäng och vi blev fler och fler under kvällen.
En DJ spelade och publiken var inte blyga. Många dansade, även vi alla.
Killen mitt emot mig bjöd på öl titt som tätt. 
Han tyckte förresten att jag ser ut som Kill Bill tjejen. Verkade va en komplimang iallafall.


Det blev dans, sång, skratt och allmänt trevligt!
Brukar vara samma visa varje år för min del. Jag gillar stämningen i öltält.
Jag tycker att man ska avsluta Varje dag av Augustifesten med öltält och dans.
Är det fest så är det fest!
På slutet så var vi uppe i DJ'ens bås och dansade med massa andra.
En väldigt glad och trevlig DJ som verkar älska sitt jobb.


När öltältet stängde på natten, så drog tjejerna vidare. Vi gick hemåt. 
En kille raggade på mig, så jag och Linda skakade bort honom på vägen.
Jösses vad vi skrattade åt det hela, eftersom vi drev med honom lite också.
Han var lite små trög, så det var bara kul!
Vi skrattade som sjutton sen när han väl fattade! Oj vad gött att skratta!
Vi la oss vid 4 tiden på natten. Nöjda och glada!
Jag kan förresten meddela att jag hade svårt att gå i några dagar efter.
Mina "trampdynor" var helt super svullna, efter två långa dagar i högklackat.
 
Tusen tack för trevlig Augustifest over all! Längtar Redan till nästa år!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

hahahahaha ja det var så roligt=)
nästa år så lovar jag att jag ska ha mera pengar med mig då=)

Tack så jätte mycket för en trevlig lördag=)

Bamse kram o pöss

Hemmet Är Min Borg sa...

ja som alltid fina foton och ni ser ut att ha haft riktigt trevligt
Kraam