söndag 21 augusti 2011

Augustifesten

.
Norrköping's höjdpunkt heter Augustifesten!
Det är en stor Gratis Festival i city som pågår mellan onsdag och lördag.
Rix FM Festivalen är schemalagt på torsdagen och bara den i sig
sägs ha lockat omkring 20.000 människor.
Varje kväll kl 22, så bjuder Augustifesten på SM i fyrverkerier.
Dom skjuts upp över Motala Ström och ska imponera publiken med sitt uppträdande,
genom att tajma musik och fyrverkerier på ett magiskt sätt.
Fyrverkerierna i sig sägs locka upp till 35.000 människor per kväll.

Enorma publikhav! But I love it!
För som de flesta nog vet om mig, så vill jag alltid vara mitt i smeten.
Är inte den som ställer mig vid sidan av precis.
Har också svårt att vara på en plats för länge. Minglar väldigt gärna.
Jag mår bäst av variation och att befinna mig i händelsernas centrum.


Här ser ni lite foton från årets Augustifest. Tagna av pressfotografer:

Det är två stycken tivolin i stan under Augustifesten.
Det är också en lång marknad som har öppet mellan 10 och midnatt.
Ganska mysigt att gå där på kvällarna när det är mörkt och allt.
Doft av varma donuts, brända mandlar, popcorn, olika sorters korvar och sockervadd.
Alla dofter i sig är det något visst med.
Stapla drickbackar på höjd, brottas i sumodräkt, eller spela på chokladhjul.
Trevliga öltält, samt uteserveringar överallt, och även scener med artister!
I år fick vi bl.a ta del av Eldkvarn! En personlig favorit faktiskt!


Schemat för varje dag är späckat med olika aktiviteter!
Jag går inte ens på hälften. Man väljer ut vad som är intressant.
I år var Leif Loket Olsson här också.
Jag var inte på det själv, men han drog tydligen mkt folk.



Ni kan nog förstå varje detta är årets höjdpunkt?!
Jag är nöjd med årets Augustifest hur som och längtar Redan till Nästa år!
Jag ska självklart blogga om mina dagar,
men det är en del foton att gå igenom så inlägget kommer inom kort.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Jösses så mycket folk, sånt skulle aldrig hända i Lidköping precis men nästa år är jag me :)
kraam