onsdag 17 augusti 2011

Krönika

.
Min granne, Marcus Birro, skriver ju krönikor och massa annat.
Så varför inte skriva en liten jag också. Känns som ett tag sen sist...

När jag promenerade hem nu, så tänkte jag på mitt möte tidigare idag.
Jag träffade hon som ska hjälpa mig att komma igång med arbetsträning.
Jag bad om att få arbetsträna i Maj och nu när semester är över,
så kommer det äntligen flyta på lite mer. Men dom råder till att gå långsamt fram.
Hon ville idag veta mina intressen och tankar.
Jag menade på att det känns onödigt att sikta på att jobba för att bara få lön.
Butiksjobb, lagerjobb och liknande.....
Varför inte försöka att ta sig in på drömmen Direkt? Att nå lite mål.
Man når ju inte toppen över natt, 
men just att få in foten inom branschen man drömmer om.
Att stå på ett lager tex, gör ju inte att man når sitt mål precis.
Det gör ju bara att man har sig en lön. Jag tänker Större än så.
Vi diskuterade det hela, eftersom jag hade många tankar och ideer.
Hon ställer mig då frågan, "Har du nån gång nått ett mål eller en dröm då?"
Jag fann mig fort och svarade bara, "Jag sitter ju Här, eller hur?".


När jag bodde i hemstaden, lilla Lidköping, så var drömmarna stora och många. 
Jag drömde om att göra musikvideo tex, och jag lyckades.
Jag fick också vara med i tv-reklam och massa annat kul.
Men jag lärde mig att ta en dröm i taget. Jag valde då att Jag ska Flytta!
När jag flyttat så kan jag sen välja ett Nytt mål, en Ny dröm att uppnå.
Jag flyttade helt ensam till en stad jag aldrig besök,
och till ett län där jag inte kände en endaste person....
Jag flyttade utan att ha jobb eller studier i kraft, och utan pengar på fickan!
Utan att veta hur jag ska betala första hyran, samt få mat på bordet. 
Men jag chansade! Man måste Våga, för att lyckas!
Allt löste sig utan problem... som om det var menat att hända!
Nu sitter jag här, 4 år senare! Jag trivs Jättebra i Norrköping. 
Det är det bästa jag gjort! Men jag känner mig inte fulländad...
Nu är det dags för nästa mål. Nästa dröm!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Hoppas du hittar din grej och att det kommer gå bra , ja det gör det så klart :)
ja den flytten du gjorde var starkt gjort
kraam