måndag 15 augusti 2011

Girliz Weekend Hangout

Detta blir ett långt inlägg... .
För flera veckor sen nu så såg vi till att ägna denna helgen åt camping.
Det är nått visst med att åka till en ö på ostkusten och tälta.
Förut har vi samlat grenar och gjort upp brasa på kvällen bl.a.
 .
Vi träffades hemma hos Nettan i veckan för att prata om helgen.
Planerna blev dock lite ändrade pga att vi går sakta mot hösten.
Dagarna är rätt varma fortfarande, men nätterna kan ibland vara lite små kyliga.
För min del så skulle jag kunna tälta på hösten t.o.m.
Men vi kom iallafall överens om till slut att vi får skippa camping i år,
och började planera om helgen till att göra annat ihop istället.
Nettan och Linda hade ju trots allt tagit ledigt på fredagen.
Övernattning hela helgen hos Nettan, kom vi bl.a fram till.
 .
 .
På fredag morgon så utlovade vädergubben på 4an att det blir en bra helg.
Temperaturerna ökar och det blir massa sol och fint.
Jag duschade och förberedde mig inför att bli hämtad av Linda.
Vi skulle åka ut mot Glotterskogen vid 13, men kom iväg lite senare än tänkt.
Linda hämtade mig vid 14 och när hon hämtade mig så var inte Lotus med,
så vi åkte ut till Linda så hon kunde hämta honom, samt packa.
Därefter åkte vi in till stan för att hämta Nettan och även handla.
Jag hade redan handlat det som jag skulle stå för, det köpte jag på torsdagen.
Så jag stod parkeringen och såg till att hundarna inte blev för varma.
Efter 30 min på affären, så åkte vi mot Glotterskogen.
Hundarna busade glatt omkring och Vi satte oss för att njuta till en början.
Helt underbar utsikt är det i den skogen!
Sen var det dags att grilla lite. Även marshmallows grillades,
men det var inte helt min grej.
  .
 .
Fredags kvällen bestod av mys i soffan med vin,
ostbögar, chips och en thriller som hetter "The Ward".
 .
 .
 Både jag och Wilmer har lite svårt att sova borta.
Fick bara sova sammanlagt en timma denna natt, 
så jag var fruktansvärt yr och även illamående under lördagen, av för lite sömn.
Sov ju bara en timma mellan natten till onsdag till torsdag också.
Nåja, efter frukosten i lördags, så gjorde vi oss klara och åkte hem till Linda.
Hon skulle byta om och därefter åkte vi till mysiga Söderköping.
 .
Tog oss en glass, gick upp för trätrappan på berget, såg på den mysiga utsikten
och sen neråt igen för att promerera genom Söderköping.
Precis som utlovat, så var vädret underbart!
Så pass varmt att vi fick svalka hundarna i fontänen mitt i Söderköping.
 .
 .
Väl i Norrköping igen, så tog vi oss av vinet jag bjöd på.
Senare körde igång med matlagningen tillsammans.
Vi skulle äta kycklingfyllda tortillas, med sallad också då.
Vi blev på lite fest humör med vinet och matlagningen, så satte på spotify.
Det var även fruktansvärt varmt, så golvfläkten fick sättas på max.
 .
 .
När kvällen satte igång, så tog vi fram ostbögar och chips i vardagsrummet,
satte igång xbox och började spela.
Det är en sånt där med kamera, som ser allt du gör.
Vi spelade nått som vi skulle köra i lag, där vi skulle åka flotte 
och vi skulle hoppa samtidigt, samt styra genom att samtidigt luta våra kroppar.
Vi spelade även nått där vi skulle laga hål i glasburen, för fiskar gjorde hål för oss.
Då skulle vi täppa för hålen med händer och fötter, för att laga hålen.
Vi körde också en massa dans battle, för en av oss först körde en dans
och därefter var det nästa persons tur att dansa samma dans.
Man skulle följa gubben på tvn. Jag körde spel och dans i nästan 2,5 timmar, utan paus.
Ja, det fick man träningsvärk av, haha!
 .
 .
Efter en massa spel, så behövde vi luft! Varmt Varmt Varmt!
En väldigt stillvind och skön kväll ute, åter igen var det.
Vi gick sen in för att kolla på en film innan läggdags - "Vanishing  on 7th street"
Det visade sig in på filmen, att jag visst sett den trots allt.
 .
 .
Natten till söndag, så sov jag dåligt igen.
Men fick väl sova någon timma mer än natten innan. Alltså 2 timmar kanske.
Var fortfarande yr och konstig under söndagen.
Vi packade och efter frukosten, så tog vi hundpromenad mot bilen.
För att sen åka hemåt. Det blev relax för min del hela söndagen.
Tog lite varm blåbärssoppa på kvällen och la mig tidigt för att sova ut.
 .
Tack Nettan och Linda för en trevlig helg tillsammans!

Inga kommentarer: