söndag 17 juli 2011

Tuesday

.
I tisdags hade jag ett äventyr!
Jag gick på stan först där jag skulle växla över mina norska pengar till svenska.
Något jag längre dratt mig för att göra, men efter många om och men ändå gjorde nu.
Norge är mitt andra hem, trivs så bra där. 
Har man pengarna hemma, så blir det lättare av att man reser, därför ville jag inte växla över.
Jag hade 450 NOK, vilket blir 511 SEK. Dessvärre var mynten inte mkt värda.
 
Btw, så håller dom på att rear ut en massa sommarmode,
och tar istället in en massa höstmode överallt.
Tyckte bara det såg så kul ut att det står SALE på sommarborden,
men på höstborden, så står det inget sånt alls. Bara sommarborden som kostar.
Så ja.... höstmodet är Gratis! hehe ...(kidding aside)

Movin' on....

Jag fick inspiration, vandrade omkring rent allmänt.
Det var skönt att vara hundfri, samt komma bort ifrån det som ju är jobbigt just nu.
Klänningen i mitten här ovan tyckte jag om.
Den hade jag lätt kunnat köpa och ha på bröllopet!
Ihop med lite solbränna och fräsch i håret också. Den beiga med svart band, tänker jag.
Dessvärre så är det valfri klädsel på bröllopet om en vecka,
så denna skulle kännas för överklätt. Gillar den hur som.


Köpte iallafall den mörkblå tröja som jag fastnade för då jag var på stan med Linda.
Valde nu att gå tillbaka och köpa den.
Hösten är på ingång och jag har ont om varmare tröjor och denna gilla jag.


Jag gick sen vidare från city, mot resecentrum.
Tänkte bege mig mot Ingelsta och köpa hårfärg inför bröllopet som är på ingång.
Behöver blekning och sen ska jag lägga på en behaglig blond över.
På resecentrum så satt tre norskor i min ålder intill mig i hållplats kuren......
Två jenter och en gutt och där står jag, 
som en timme innan har växlat bort mina norska pengar, som var ett svårt beslut.
Jag började fundera på om detta var ett sign! För jag träffar aldrig norrmän i Norrköping!
Men NU då jag växlat över och det tog tid att vilja göra det, ja dåååå!



Det blev ett äventyr i Ingelsta, för jag gick av så pass att jag fick promenera en bit.
Jag kollade Willys på hårfärg, men dom hade som alltid ett kasst sortiment.
Jag kollade city gross och gick till fots så gott jag kunde, eftersom det ger träning.
Kasst på city gross också, så jag valde att gå in i naturreservatet där... Tänkte att jag genar. 
Har aldrig gått där och eftersom fåren var ute i hagen,
så undrade jag hur pass staketet går, så jag inte helt plötsligt är i Deras hage!



Jag gick och gick, stockar och sten och backar.... Gav träning iallafall.
Sen när jag hittar ut vid ett ställe, så är jag på tok Fel!
Jag stiger ut vid nått industriområde av nått slag, och där var det dessutom galna fiskmåsar!
Asså såna jäkla gaphalsar har jag råkat ut för otroligt mkt på senare veckor.
Naturligtvis så har de alla bäbisar med och dyker efter en.

Jag tog mig mot gatan iallafall och såg att jag var i Marieborg, Herstadberg.
Vilket är rätt så norr om Norrköping. Kul att se vart man hamnar.
Jag begav mig i rask takt mot Coop i Ingelsta. Ville se om dom hade hårfärgen.
Maxi behövde jag inte kolla, för det kollade jag några dagar innan bara.
Jag hade redan gått och gått hela dagen, men gick ändå i rask takt.
Ville ha träningen av det hela.
Solen sken för fullt och det var varmt, plötsligt började det att dugg regna.
Väldigt skönt och mysigt faktiskt att gå i det där. Blev inte så mkt alls, men ändå.

Det fanns så klart inget på coop heller, så jag begav mig hemåt.
På hemvägen, genom city, så såg jag en till ny butik i city som mamma hade älskat.
Shabby chic, lantigt, franskt..... Ja, hon älskar sånt.


Väldigt mkt promenad blev det i tisdags och det blev ett äventyr.
Se vart man hamnar, utforska nytt. Var en trevlig tur faktiskt!

Inga kommentarer: