måndag 18 juli 2011

Ready, Set, Go!


I feel like a ticking bomb, wanting to explode...
But not in an outrageous and aggressive way though.
I just feel So ready for life that I'm almost shaking.
I'll bring the epic, you supply the awe! 


Som ni nog vet, så gick jag i väggen för några år sen.
Vilket gör att man helt enkelt kört Slut på precis all energi.
Man har ju fått varningar titt som tätt på att man bör dra ner tempot och allt,
och det är då man vägrar lyssna på dessa varningar, som det händer.
När det händer, så händer det alltid Stort dessutom och då tar det År att komma tillbaka.
Psyket tar ju nämligen längre tid i läkning, än fyskiska kroppen.
Dessutom har jag haft miljoner motgångar på vägen...

Jag går igenom en hel del Just Nu. Som tillhör de större livsfrågorna.
Känns som jag varit en larv i ett par år, men som nu förvandlas i sin kokong, 
för att när som helst spricka och ut kommer en fjäril i starka och många färger.
Eller som en björn som legat i ide i ett par år, men nu är hungrig och ska ut på jakt!
Jag känner helt enkelt att jag är på väg tillbaka!
Har redan börjat lite smått, men det finns dock lite 'hinder' på min väg, 
så jag ska röja upp dom innan jag kan lägga i full växel och bara köra.

 
Fotona är jag, 2001. .. (klicka för förstoring)


Eftersom jag inte varit mig Själv under dessa 5 åren, så rannsakar jag mig själv nu. 
Det tycker jag att alla bör göra var 7e år kanske.
För att inte dra med sig gammalt in i framtiden. Gamla beteenden, gamla ovanor...
Man funderar ut vem man är och varför. 
Vad man vill göra de närmaste åren och hur man når dit.
Men även vilka sidor i personligheten man inte gillar med sig själv,
och sen försöker man helt enkelt att tänka sig för, samt minimera de sämre sidorna.
Det finns sidor som jag har, som jag inte alls tycker om....
Jag är kritisk tex och det gillar jag inte, så det bl.a försöker jag minimera.
Sen så har jag varit mer försiktig under tiden jag reparerat mig.
Detta är av anledning att man ju Är totalt slut pumpad på energi. Dvs, gått in i väggen.
Men Nu ska jag vända detta så gott jag kan, genom att bli mer Ja-sägare igen!
Jag ska tveka mindre och säga Ja till vänner mer, samt Ja till livserbjudanden mer!
Let the guard down, and let the possibilities roll!
Talk is cheap! Nu rannsakas jag och sen kör vi! Bring it on biatch!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Du är så stark gumman..
Jag har fått ändra på mig under årena..Och jag är nöjd med den jag är idag..Men det är så som du skriv att man rannsakar sig själv..Det kan någ vara bra att göra ibland..

Men jag tycker att under dom här årena som vi har varit vänner så har jag sätt att du har ändrat på dig och har blivit starkare och säger JA mer än Nej till saker!!

Bamse kram om hela dig gumman