torsdag 21 juli 2011

Fartfylld Tisdag

.
Tisdagen var en Lång dag! Gick jag upp 5.40 på morgonen.
Gick in i duschen först och klockan gick snabbare än tänkt...
När jag var klar och gick mot spårvagnen, så ser jag hur den åker förbi precis.
Nästa skulle komma om 15 min. Dessvärre var det himla tätt i tid.
Jag hade inget val, jag fick vänta på den spårvagnen och chauffören var så klart SEG!!
Av på resecentrum och springer mot tåget......
Det stod nån tåg personal på perrongen och såg mig som tur var.
In på tåget och satte mig rätt hastigt... EN minut senare, så åker tåget!
Snacka om att precis hinna med lixom! *pust*

I Skövde såg jag Eric Saade. Mötte honom i rulltrappan.
Han skulle ner och jag upp. Han skulle uppträda i området dan efter.
Vi åkte sen vidare mot Mariestad för ett ärende på landet och där hade dom två shelties.
Så hundarna fick springa och leka lite och vi var kvar för lite allmänt prat.
Sen hemåt Vinninga, fika lite och därefter åkte vi in till Lidköping.
Jag skulle klippa mig nämligen. Så här såg jag ut INNAN klippning. 
Ni ser vad långt håret hunnit bli sen november.


17-20 cm av håret klipptes bort i längd.
Jag trivs med långt hår, men behövde få håret att börja om lite.
Jag gör så emellanåt och dessutom så växer mitt hår så enormt fort ändå.
Jag letade hårfärg, men min sort finns ju ingenstans längre, suck...
Att prova en Ny sort och bli missnöjd, har jag inte råd med just nu heller.
Får pengar på måndag. Men frisören älska min hårfärg och fler har berömt den,
så jag får väl avvakta med att färga då. 
Färgen blev lite finare då håret klipptes av lite också.
Nåja, Vi passade på att sen handla också.
 
 
Jag köpte ny plånbok på Åhléns bl.a.
Den här ovan är min gamla och den är något trasig....
 Nedan ser ni min nya och man känner på materialet att den känns fräsch.
Det är ju modernt med breda plånböcker, som är långsmala alltså,
men jag valde en lagom ändå. 
Fanns en som var ännu mer rektangel än den jag valde.


På KappAhl så köpte jag ett par örhänger med pärlor på. Stora ringar är det.
Sen köpte jag ett set med ring att ha på finger.
De tre hör alltså ihop och en är blank, de andra är med lite pärlor.


Som ni hör så har vi redan gjort massa denna tisdag, men än var dagen inte slut.
Väl hemma så startade jag grillen. Solen höll på att gå ner.
Mammas grannar är i min ålder och de båda har varsin katt.
De som bor över mamma har en hane som heter "Lillis".
Han kom och gjorde mig sällskap vid grillandet. Han ska alltid mysa och prata.


Det var inte alls fel med grillat!
Vi tände så klart ljus och satt och njöt i trädgården.

När vi smälte maten så kom Jennie förbi, som bor vägg-i-vägg.
Wilmer älskar henne! Han älskar även Jennie's katt "Herr Nilsson".
Vi satt där i trädgården och små pratade resten av kvällen typ.
Tänt ljus och kaffe blev det också.

 
En lång och händelserik tisdag, från tidig morgon till natten..
men en trevlig och bra tisdag.
Så nu är jag hos mamma på besök igen då. Ska på bröllop här på lördag nämligen.

Inga kommentarer: