fredag 8 juli 2011

First swin of the year

.
Denna torsdag har igen varit solig, varm och fin.
Jag fick frågan av Linda ifall jag vill åka med och bada. Vilket jag ville.
Nettan och Towe ville också åka med.


När alla var klara så åkte vi iväg till Ågelsjö, 
som ligger förbi Yxbacken, norr om Norrköping. Hundarna tog vi såklart med.
Towe badade inte, men kände på vattnet hon också. Vi andra badade.
Solen låg bra till där vi var och det var rätt skönt i vattnet faktiskt.
Man vänjer sig ju efter en stund med.


Flummig har jag varit idag förresten, och det bjur jag som vanligt på.
Skulle mina vänner i Lidköping se mig, 
så skulle dom bara skratta, skaka på huvudet och säga, "typiskt Jojo".
 
 

Wilmer simmade på bra och det är ju nyttigt med hundsim.
Jag höll i honom emellanåt, så han fick vila. Han fick även vila på land ibland.
*hihi* Det däringa rimmade juh.


Det var skönt att bada lite. Detta var dessutom mitt Första dopp i år!
Jag var hemma vid 19.30 och då badade jag hund med en gång.
Vill gärna skölja, samt schamponera honom efter bad i sjö.
Jag själv tog mig en skön dusch och sen har det vart lugnt resten av kvällen.
Bloggat i kapp mig har jag gjort. Skönt att ha det gjort! 
Nu har jag en mkt trött fyrbent simmare här.




Power Big Meet är igång i Västerås förresten!
Jag var inte på det förra året, men året innan så var jag där, alltså 2009. 
Detta året händer rätt mkt på en gång, som pengarna dessvärre måste sparas till.
Bara allt himla tågresande detta året har ju plockat massa pengar redan.
Nästa sommar ser också ut att bli dyr, men jag hoppas att kunna unna Mig mer.
Unna mig en resa till PBM (Power Big Meet) tex. Med tält på campingen.
 
Min farbror bor ju i Västerås och pappa ska dit i år igen.
Han bror hos sin bror helt enkelt och ska öla och njuta av Power Meet.
Sen är det ju massa mer folk ska dit som jag känner. 
Men vem ska inte det lixom, största träffen, samt den roligaste!
Lite avis är man ju, men jag överlever. Håller tummarna för nästa år istället!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

åh underbara bilder <3
Kram