tisdag 3 maj 2011

Valborg ✿

Detta blir ett långt inlägg...

I lördags var det Valborg och det firades.
Jag brukar inte fira det så mkt annars, mest gå till Folkparken, ta en kall och se brasan.
I år firade vi ett gäng och det blev Många foton från årets Valborg!


Först var vi ett gäng hemma hos Nettan och Mattias..
När alla kommit så gick vi till folkparken. Där det blev grillning och för de som ville.
Maria och Nils var också med denna gång. Jag tror jag fick det till att vi var 11 personer.
Solen sken och i parken var det som alla andra år, maknadsstånd, musik i högtalarna osv.
Det var folk som satt lite här och var i parken och grillade och myste, precis som vi.
Folk köpte sockervadd, gasballonger, kastade pil på ballonger för att vinna nallebjörn,
köpte korv med bröd, godisstänger såldes osv.
 
Folk tror nog att vi var fulla, så som vi flummade, skrattade och hade oss,
men sanningen att jag hade bara 3 cider och jag såg till att de räckte hela kvällen,
så det är bara sån här jag 'normalt' sett är!



 
Sen blev en kör upp på scenen. Det var även nån orkester uppe och spelade.
 Närmare 21 tiden, så blev det tal. Förra året var Marcus Birro talaren,
men i år hade vi Norrköpings tjejen, Pernilla Wiberg. Mest känd för att åka skidor.
 
Efter talet tände dom brasan och det blev även fyrverkerier!
Vi ville ta lite foton på närmare avstånd, så gick ner mot brasan.
Maria ville inte med, men de flesta av oss tjejer drog till brasan för att fota, samt uppleva.
Fast vi lite tappade bort varann, så vi stod inte ihop vid brasan. Jag stod med Linda.

 
Efter brasan och fyrverkerierna, så gick vi tillbaka till filten.
Maria och Nisse hade redan gått, Nettan åt sockervadd, Towe frös och begav sig också hem.
Vi andra gick hem till Nettan och Mattias igen. Nettan ville byta om.
Killarna stannade i lägenheten, men vi tjejer tog spårvagnen mot Borgen.
 
 
 
Det tar ju en liten stund att åka ner dit och det var enormt bra stämning på spårvagnen.
Massa berusade folk i mkt gott humör!! Sjöng högt och nästan hela vagnen sjöng med!
Lite kul tycker jag. Bättre också än att folk sitter stela och tysta.
Man fick ett leende på läpparna, av stämningen som var på spårvagnen denna kväll! 
Väl framme på Borgen så fanns det två alternativ intill varann, 
Tattoomässan + Tivoli med marknad.
Vi valde tivolit så klart. Vi åkte en karusell dessutom, Break Dance hette den.
Vi hade jätte trevligt och stannade ett tag!
 
 

Jag blir lite djuptänkande ibland, hehe.
Folk spänner fast kroppen och sen kastades runt i fotöjer på tivolit. Skrattar, ler och skriker. 
Musik är på för stämning och folk säger "oj så trevligt".
Det står lixom folk och tar betalt, och besökarna betalar då för att just få kastas runt med kroppen.
Jaa, jag vet, jag tänker konstigt ibland, men hallå... Vi varelser är ju rätt lättroade hehe.
 
 
 

 När vi kände oss klara på tivolit, så var det dags att bege sig hemåt.
Vi tog spårvagnen igen och Linda hoppade av på samma hållplats som jag, i stan.
Vi gick en bit tillsammans bara. Hon skulle bli hämtad av Johan nämligen.
När vi klivit av spårvagnen så säger Linda ifrån hjärtat; "Fan va Trevligt jag har haft det ikväll "
Jag håller med, det har varit väldigt mkt skratt, mys och trevligt!



3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

oj vad foto ja ni hade det väldigt trevligt som det ser ut :)
Kraaam

Purple Kitten sa...

Tack själv söt!! Det var jätteskoj!! <3<3

Tiggir sa...

Tack sj söt för en trevlig dag=)
Säger som netten=) Det var jätte skoj=)