måndag 2 maj 2011

Random


Just FYI - Tänkte nämna att jag har skaffat mig en mobil laddare nu.
Ja, ni har ju sett inlägget innan detta. Nu är jag alltså anträffbar precis som vanligt!


Det blev sent igår och innan jag skulle lägga mig, sent på natten (svensk tid),
så fick jag på twitter reda på att Osama Bin Laden är dödad!
Då hade inte ens svensk media fått reda på denna stora nyhet ännu.
Går snabbare att följa amerikansk media. Svensk media översätter ju bara dessutom.
U.S military forces har alltså dödat Bin Laden. Skjuten i huvud och bröst tydligen.

Osama har 'tagit' många liv i USA och det har mer eller mindre varit fest i USA sen nyheten.
Medborgare, turister och alla, sjunger Star spangled banner, viftar USA flaggor osv.
Det har gått tio år nu och man kan ju inte annat än att säga 
att Osama var en Mästare på hide and seek! hehe



Mina fönster är på första våning och utanför 
är en av Norrköping's största och mest trafikerade gator.
Vilket gör att fönsterna blir smutsigare oftare. Speciellt också på vintern då snön smälter.
Jag har nu väntar in att få putsa mina fönster, för nu var det riktigt desperat.
Pinsamt tjock smuts beläggning på fönsterna. Knappt man kunde se ut!
 
Efter påsk så har det varit sämre väder i Sverige. Rätt Kallt också faktiskt.
Vädret är ju lite oberäkneligt denna tiden på året. Lite midsommar väder som fort skiftar.
Men nu stod jag inte ut längre med denna enorma smuts!
Så jag satte igång och putsade då jag gått upp precis. Laddade kaffe och körde igång direkt.
Blev någon skur, uppehåll, skur, uppehåll..... Haglade t.o.m idag.
Ja, det klassiska vädret innan sommaren kommit igång, helt enkelt.
Började dåligt där skrapan inte ville göra bra jobb.. jag fastnade i mitt grejande,
en kruka gick sönder i handen på mig då jag skulle bära undan den.......
Fick ta paus, vänta in bättre väder 
och även vänta in lite ny motivation i allt som inte ville funka.
 
Men jag fick rutorna rena, fläckfria och färdiga!

Inga kommentarer: