söndag 1 maj 2011

1 Maj

Jag ska självklart blogga om 30 April, men vi börjar med 1 Maj.
 

Idag har det hänt lite diverse... körer sjunger här och var bl.a.
Kl 13 skulle MC kortege ta sig igenom Norrköping. Inget jag var och kollade på,
men en hel del MC åkte förbi mitt fönster förut.

Kl 14 så började jänke kortegen att rulla från Motorgården.
Kortegen gick precis utanför mitt fönster, så jag hade första parkett!
Jag gick utanför här och kollade först, för Wilmer skulle ändå rastas.
Rock'n roll strömmade ut ur bilarna, solen stod högt (gick bara i moln korta stunder), 
bilarna var 'nercabbade' och det var bra stämning.

(klicka för att förstora)

Wilmer blev lite stressad, så jag valde till slut att gå in igen.
Kollade ifrån mitt köksfönster och det var bilar efter bilar.
Härom året så var det enligt tidningen 700 bilar på 1 Maj kortegen.
Undra hur många det var idag, för det var en hel del. Kortegen höll på i Över en timma!
- Have an awesome May 1st -



 
Jag var på toa lite snabbt förut och mobilen laddade i vardagsrummet.
Mobilen låg på v-rums bordet, som inte är så värst högt bord. Det är ju inte soffbord.
Det var tyst i lägenheten och jag hade öppen dörr.
När jag är klar och går tillbaka till soffan, så ser jag en avkapad sladd......
Då jag tar tag i den och undrar vad jag ser, så upptäcker jag att mobilen är i andra änden.
Jag märker också att mobilen är Avstängd....

Detta är en sony ericsson k800 och den är väldigt stöttålig. Sen är bordet inte högt som sagt.
Konstigt att jag inte hört mobilen ramla ner på golvet dock.
Måste vart Wilmer som tuggat av sladden. Konstigt, för han rör ALDRIG mina saker!
Inte ens som valp! Han gör inte ens sönder sina egna leksaker....


Nästan spökligt, hur en mobil kan ramla ner från ett bord utan ett endast ljud,
få avkapad sladd och stänga av sig! En mobil som är så pass stöttålig och allt....
Nåja, hur detta än gått till väga, 
så har jag iallafall funnit en ny laddare till en låg summa på tradera.
Kan dock inte ladda mobilen förän den nya laddaren kommit.

Bra för mina vänner att veta, 
att jag nog inte är helt anträffbar på just mobilen i ett par dagar.

3 kommentarer:

Tiggir sa...

ÅÅååå dom i den orange bilen känner jag=) Det är en vän till Jompa=)

Oj vad skumt det där lätt..Hum det kanske spökar hos dig..vem vet..

Krmakram

Josefina sa...

Just att mobilen var avstängd med. Plus att jag inte hörde den landa på golvet. Knäppt tyst i lgh var det denna korta stund ja va på toa med öppen dörr..

Hm....
Nu hörde både jag och wilmer en massa konstigt i lgh här precis. som att min inredning förflyttas typ... Wilmer reste sig, tittade åt samma håll ljuden kom ifrån och sen hoppa upp och la sig hos mig.. hm.. konstigt. Fast tokigare spökerier har ja ju som sagt va utsatts för ;))

Kramiz

Hemmet Är Min Borg sa...

Roligt när dem kör runt på 1 Maj tycker jag, och mycket skumt med mobilsladden ,hm hoppas du hittar en nya snart
Kraaam