måndag 23 maj 2011

Scenic Area ✿

Detta blir ett långt inlägg....
 

Idag har jag inte umgåtts med någon. Har haft en heldag med Wilmer.
I förmiddags så promenerade vi iväg, för att vistas i solen.
Man får passa på att ta vara på den ju.
Sen vill jag ju gärna bli brun också, men vem vill INTE det lixom, hihi

Blev sittande vid vattnet och tur nog så fick jag mig massa färg idag, Härligt!
Ni ser fotot ovan.. Jag tog kort mot solen, så syns kanske inte så bra.
Var skönt att sitta där! Man drömmer sig bort lite och man slappnar av lixom.
Såg en sheltie där också. Alltid kul med sin egna ras.




Väl hemma så åt jag lite, surfade och tog det lugnt.
Sen laddade jag lite kaffe och satte igång att städa i badrummet.
Skönt att ha det gjort faktiskt!

Sen kände jag att det kunde vara skönt med en kvälls promenad också.
Solen gick sakta ner, och jag bestämde mig för att gå ut.
Det finns ett naturskönt område nära mitt hus, så jag valde att jag vill gå dit.
Gick även ner mot järnvägen en sväng, det åker inga tåg där.
Hade som tur var med mig min digital kamera denna rundan,
för det var väldigt mysigt att gå runt här och se solen sakta gå ner.....


På vägen tillbaka, så gick vi förbi en får hage bl.a. Fick inga bra foton dock. 
Sen valde jag att gå mot en återvändsgränd.
Ville se vad det var där borta. Så jag började gå uppåt där....
Då upptäckte jag att det fanns en mysig lite skogsväg till höger om där jag gick.
Det fanns även en hage där som det brukar vara får i, men nu var den tom.
Man kunde gå på stigen intill hagen, så det gjorde jag.


Jag upptäckte att det ju var ett mysigt naturområde som kallas "Naturstigen".
Man får inte bryta av grenar och blommor, man får inte heller ha hunden lös.
Väldigt mysigt var det och rätt nära mitt hem ju.
Kunde nästan se till min lägenhet ju.

Jag promenerade längs med de gångarna jag såg och det var väldigt fridfullt och skönt!
Fåglarna kvittrade gladd och solen lös fram mellan buskar och träd.....
Här och var så fanns det små stigar som ledde bort från huvudstigen.
Gick jag på de mindre för att se vart de ledde, så ledde det till en avsides sittplats.
Vändplats kan man säga, där det var en bänk och där kunde man sitta och chilla.


Jag lunkade iallafall fram här i området och njöt med Wilmer.
Doft av blommor, syréner och natur..... Härligt!
Kul att jag upptäckte detta natursköna stället. Nära hemmet och allt!
Väldigt skön kvälls promenad och skön dag över huvudtaget, måste jag erkänna!


2 kommentarer:

Tiggir sa...

Oj vilken bränna..Du var vara lite försiktig i solen gumman!!
Men vilken härlig dag det ser ut på bildrna=) Riktigt mysigt..

Bamse kram

Josefina sa...

Har fått ännu mer färg sen dess =P
Kan ibland bli lite rött först, men efter några få timmar går det över till brun färg :)
Men det är inget som känns. Det kliar inte, svider inte, gör inte ont.. Bara lite färg :)

Ja väldigt mysigt ställe och trevlig dag :) Kramizzzz