måndag 23 maj 2011

Appreciate


Tack för era kommentarer på förra inlägget!
Känns skönt med lite stöd då man går igenom något obehagligt.
 Jag gick ensam på undersökningen och det var ju två äldre manliga läkare jag hade.
Jag kände att den ena hade sin hand typ intill min, vid kudden.
Jag var nära att greppa hans hand under undersökningen och hålla den hårt haha!
Så pass otäckt var det! Men jag gjorde inte det så klart.
 
 
Jag fick med ett häfte att läsa också.
Får vänta med att hämta ut medicinen. Det får bli vid löning.
Kommer att gå på typ 500 kr för dessa två sorter, vad jag förstått.
 



Det hela startade med att jag gick i väggen 2005 och i det sambandet pajade magen.
Jag har sökt hjälp inom vården, men som vanligt måste man Tjata sig till vård!
Fick först en så kallad "ballongmage". Det är när magen spänner ut sig enormt.
Så var den hela dagarna. En stress mage kan man säga. Gjorde ont och var mkt jobbigt.
Fick sura uppstötningar ihop med ballongmagen och de var ofta, samt starka!
Månad efter månad och inget hjälpte. Inte heller nån vård fick jag.
Sen gick det över till halsbrännor till slut och detta höll då på månad efter månad.
 
Ballongmagen sökte jag för hos flera läkare och vårdcentraler.
En av läkarna sa till mig att hon ser ingen ballongmage.
Hon frågade om det är så att jag bara anser att jag är tjock.
Det gjorde mig lite sur, för jag sitter inte där utan att verkligen lida av det jag säger!
Men jag hade en tidig morgon tid det besöket och magen hade inte vaknat.
På morgonen var den ju som plattast ju. Herregud! Jag sa till henne:
"Du ska se hur den ser ut i eftermiddag och för att inte tala om hur den ser ut ikväll".
 
Så jag har tjatat i vården för att få hjälp att bli av med mina magproblem.
Försökte äta rätt osv, men inget hjälpte ju.
Tandläkaren sa till mig på skarpen förra året, att jag Måste söka för halsbrännorna nu.
För mina tänder har skadats enormt av allt frätande magsaft.
Så därför sökte jag nu på skarpen! Tänker inte gå hem förrän ni undersöker mig, typ!
Nu äntligen, massa år senare så är det någon som bryr sig att kolla upp det.
Tog prover och så hos vårdcentralen först, men dom fann inget.
Då fick jag en remiss till en special läkare inom just Gastroskopi.
  


 
Hoppas att jag kan få tillbaka min platta fina mage! (se fotona)
"Ballongmagen" och alla dessa besvären, har förstört mig mage....
Magen var ju uppblåst varje dag i flera månader, för det första.
Vilket gör att huden måste spännas ut och med tiden så får man lite 'love handles'.
Hade jag fått hjälp i tid, hade jag nog sluppit love handles.
Det var lättare att hitta bra kläder förut, innan ballongmagen förstörde.
Idag har jag ingen ballongmage mer, utan bara halsbrännor och sura uppstötningar,
men den där utspända huden från ballongmagen är ju kvar som sagt.

Inga kommentarer: