söndag 17 april 2011

Lördags Utflykt ☼

 Detta blir ett långt inlägg...
 
Linda frågade mig redan förra söndagen, 
om jag vill med henne till skogen på lördag (alltså igår).
Johan skulle nämligen vara hemma och greja på huset och sånt, med sin pappa.
Linda ville inte vara i vägen och föreslog att åka till skogen ett par timmar. Utflykt.

Jag har haft riktigt mkt denna veckan, så Linda bestämde med Maria.
När dom var klara igår, så frågade Linda mig igen om jag vill ta promenad,
för dom blev klara med utflykten och Linda ville inte åka hem redan.

Jag har städhelg och kände mig inte fräsch, 
så jag föreslog att jag bara ska kasta mig in i duschen,
så kan vi åka iväg till Abborreberg skogen.
Jag lät håret vara blött och självtorka ute, 
så jag såg inte jätte snygg ut i skallen, men whatever hehe.

 

Linda hade kvar saft ifrån första utflykten, och vi satte oss i "ko-hagen".
Solen sken och det var skönt ut!
Hundarna busade lite, vilade och busade igen och vi blev sittande där ett bra tag.
Skönt att se blommor igen, gräset blir mer och mer grönt och träden knoppar!


Sen vandrade vi vidare på vår utflykt och promenad runda.
In i skogen och sen även stannade till vid vattnet en stund.


När klockan närmade sig 18, så kände jag mig hungrig. 
Hade inte ätit ännu, då detta äventyr kom lite spontant, 
så vi kände oss nöjda, rundade av kvällen och gick mot bilen.
Soligt, skönt, trevligt och sällskapligt, att vara iväg några timmar i naturen på detta sätt.


Wilmer blev smutsig, så väl hemma blev det bad!
Skönt att han är ordentligt badad nu faktiskt och nu luktar han plommon från schampot hehe.
Efter hund bad, kunde jag laga mat och sen blev det faktiskt bara lugnt resten av lördagen.

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Så härligt ni har haft det,vilken utflykt och fina bilder
kraaam

Tiggir sa...

Det var så gött att vara ute så där!!
oj vad Lotus var trött när man kom hem..Han hade samalagt varit ute i 5timmar!!
Tack för att du ville följa med ut på en lite utflykt..
Bamse kram