torsdag 21 april 2011

Lately

Reste till mamma i tisdags eftermiddag.
Tanken från början var att jag reser hit och att jag sen på påsk helgen,
åker en biltur upp till Norra Uppland, med pappa och syrran, för att besöka brorsan.
Dom ville ha upp oss över påsk och då skulle mamma vara hundvakt.
Men det blev lite ändring i planerna i det sista och eftersom jag redan hade 
tågbiljetter hit till Skaraborg, så är jag här över påsk istället.

Kom i tisdags som sagt och igår var vi ute lite på strög i stan.
Strögar är då man glider runt i bilen utan att veta vart man ska. Bara för det är härligt.
Så har man hög musik och njuter bara. Lidköping är en strögar-stad.
 
Igår började jag förresten att köra Ensamhetsträning med Wilmer här i mammas lgh.
Han bor ju inte här och är bara van att lämnas ensam hemma i min lägenhet i Norrköping,
så därför behöver jag lite grann små träna det här.
Jag lämnar honom korta stunder och det går jättebra. Skäller lite i början, men sen tyst.
Efter få timmar, gör jag samma sak igen osv.
Idag har träningen gått lika bra och rätt snart kan vi åka in till stan och tex handla, utan hundar.


Idag städade mamma bilen, medan jag skötte lite tekniska saker istället. 
Sen la vi på det baksätet-skyddet som jag gett bort.
Har ingen användning för det längre, så mamma kan ta det.
Även ett säkerhetsbälte till hund, som Wilmer växt ur. Knappt använt heller.
Det är en sele man sätter runt hunden och sen kopplar fast i bilbältet typ.


Sen lagade Jag maten och det blev en typ indonesisk rätt med kycklingfilé, kokosmjölksås, 
curry och andra goda smaker. Sen ris till så klart. Den rätten fick fullpoäng! Kulit!
Sen hade vi Viennetta glass som efterrätt.


I påsk kommer syrran hit och vi ska ha lite familjemys. Lite grillning ser det ut att bli också. 
På onsdag reser jag tillbaka till Norrköping

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste bara säga ,det var längesen jag åt så himla god mat, mm det får du göra igen innan du åker hem
Kraam

Tiggir sa...

MMMmmm vad gott det där ser ut=)
Glad påsk på dig gumman=)

Pöss