söndag 24 april 2011

Happy Easter ✿

Detta blir ett långt inlägg...

Idag har det varit Vårmarknad i Lidköping och det är Tivoli med.
Lämnade hundarna ensamma hemma och åkte in till stan, men inte till marknaden.
Vi skulle handla lite, och detta var första gången Wilmer lämnas själv i denna bostad.
 
Som ni läste i inlägget innan detta, så har jag ensamhetstränat honom sen jag kom hit,
för det enda stället han är ensamhetstränad på, är ju min bostad i Norrköping.
Vi var borta typ 1½ timma och det verkar som det gått bra. Skönt att åka hundfri ibland!



Sen förbereddes lite påskigt mums här hemma hos mamma.
Påskägg fylldes med godis, helgskinka griljerades för att ha som pålägg bara,
sockerkaka bakades och blev sen hallontårta, *mums*
Men vi hann så klart även njuta av solen emellanåt. Lite kaffe i trädgården tex.



När skinkan var färdig, så provsmakade vi den.
Tårtan stod sen i kylen över natten. Den ska inte ätas förrän syrran kommer på påskafton. 
På långfredags kvällen så avnjöt vi även lite nyponsoppa och viennetta glass.





Efter morgon kaffet och lite frukost, så är det som alltid promenad med hundarna.
Denna påskafton, så valde vi att gå lite grann längre än annars, för det var så skönt ute.
Blå blommor, vita blommor... jag hittar vi nått sött, så plockar vi gärna.
Sött att sätta i vatten hemma.

 

Påskris och vita fjädrar hade mamma redan köpt. 
Vi valde att ställa ut riset på trädgårdsbordet, där vi ju ändå ska sitta stor del av påsk.
Potatisgratäng skulle förberedas inför kvällen. 
Jag skalade potatisen och mamma rengjorde gallret till grillen.
Mamma passade även på att bada Alwin och jag dammsugade sen.



Syrran hade jobbat och var här vid typ 16.30.
Vi startade grillen och mamma förberedde salladen och dylikt så länge.


 Grillat kött åt vi, samt en grillad kalkon som var honungs marinerad.
Vi hade potatisgratäng till, som innehöll bacon bl.a. 
Sen hade vi sallad och påskmust med då.
Vi åt oss riktigt mätta och det var riktigt skönt att sitta där i trädgården.


Vi smälte maten och gick sen inåt. 
Kokade lite kaffe och tog fram hallontårtan mamma bakat.
Jag hade köpt ett påskägg till mamma och ett till syrran.
Dom hade så klart tänkt det samma, så blev byte av påskägg helt enkelt.
Två ägg var hade vi efter bytet. Här är mina två ägg nedan:


 Prat, mys och umgänge resten av kvällen blev det.
 Syrran begav sig hemåt till sig vid 23 tiden. Jag och mamma stannade uppe längre.
Det har varit en Trevlig Påsk och underbart sommarväder, fast att det bara är vår ännu.
 

 

 
Även söndagen har bjudit på underbart sommarväder. Ännu bättre än lördagen dessutom.
Som vanligt en promenad efter frukosten och sen har vi tagit vara på vädret extra mkt idag.
Vi har hållt oss i trädgården massor.
Blev även lite kaffe och tårta ute. Vi åt inte upp all hallontårta igår.

 

Jag hade lite färg innan, som jag jobbat upp,
men Bara Idag har jag fått ytterligare en del färg och det är jag glad över. 
Tycker inte det är speciellt fint att vara blek. Man blir inte bara fräschare i utseendet,
utan man känner sig mkt piggare av solen också.

Det ska bli lite varmare imorn, trots att det vart riktigt varmt idag.
Så vi ska självklart passa på att ta vara på solen imorn också. 
Sen ska det sakta bli sämre väder.
 .
Tackar för en Trevlig Påsk! Jag är nöjd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vilken trevlig helg vi har haft,med god mat och fint väder,och bruna är vi nu,
Kraam