lördag 19 mars 2011

Saturday

.
 
Idag har jag fått några gratulationer på namnsdagen, det tackar jag för!
Idag har snön smält rätt så fort redan. Snöade ju typ 9 timmar dygnet innan,
men eftersom det varit flera plusgrader idag, samt massa vårsol,
så har den ny snö som föll, hunnit smälta rätt bra ändå. Men är lite kvar.



Idag har jag en ta-hand-om-mig dag.
Färgade håret i förr går, men det blev så himla torrt och konstigt,
så jag sitter idag med blött hår och massa hårinpackning.
Sen låter jag detta sitta i, under några få timmar. Torkar håret, så fuktar jag igen.
Detta är för att ge håret näring och bli mjukt igen, inte torrt.

Men bortsett från håret så har jag noppat ögonbryn och färgat dom.
Färgar även ögonfransarna, eftersom jag har så blonda,
och mörkare ögonfransar ger en extra pigg blick. 
Tvättat ansiktet ett par ggr med clearasil, samt haft på en peelingmask med skrubbkorn.
Att ha den masken på, gör att ansiktet inte ser så blankt ut,
sen skrubbar man bort orenheter så klart då.
Sen på med återfuktande ögonkräm och ansikteskräm, skönt!
Ska även se till att sola solarium så snart jag kan. Räcker med några ggr bara,
för att vara blek är ju inte speciellt snyggt!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Det gör du rätt i gumman!! Ska sj ha en sådan dag i dag!! Grattis på namsgaden=)
pöss