torsdag 24 mars 2011

Potted Plant


Jag är inte så mkt för blommor, men däremot gillar jag Gröna Växter. 
 Gärna stora och fyllig.! Yuccapalm är en favorit.
En av mina större växter håller nu på att ge sig, men den lever än och jag vill rädda den.
Jag har aldrig planterat om den förut och jorden kändes inte så färsk längre, 
så ville prova att plantera om den.


Linda var snäll och gav mig lite jord som var blandat med näring och så.
Jätte snällt av henne, Tack gumman!
Så nu på kvällen har jag alltså planterat om min växt och tatt bort alla gula blad osv, så klart.
Även sprayat bladen med vattenflaska. Kan vara skönt för växten emellanåt.
Så nu hoppas jag att växten går att rädda.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Det är jättekul med blommor, och särskilt gröna växter ,det är roligt att inreda ihop med växter
Kraam