fredag 4 mars 2011

Got it the other day

.
Ja, häromdan fick jag hem min dator, den stationära.
Den funkade ett år och sen varit in och ut på service.
Problemet tidigare har varit att dom inte alls hittade fel på den.
Utan fel, finns inget att laga....

Denna gången var den på HP service igen
och dom hittade inget fel, men valde att prova "långtidstest",
som skulle ta en vecka och då fann dom till SLUT ett fel faktiskt.
Det visade sig vara fel på hårdisken, trots att den visat sig vara frisk
i alla övriga tester som tidigare gjorts. Så ny hårddisk sitter nu i.
Dom uppdaterade även bios och nu har jag datorn hemma igen.


Man blir sugen på att behålla den nu när den står här igen...
Den är ju riktigt snygg, rolig och häftig, men ska Ändå sälja den.
Just att den vart på 3 service ställen under ett år,
och ingen hittar fel alls, förrän efter ett år.
Det får mig att funderar på om den Är hel eller nått Mer fel kan finnas.
Känns lite oturs drabbad, så vill bli av med den.
Nu har jag papper på att den är frisk, så det ska jag visa köparen.
Det finns en laptop som jag sparar till, så när jag sålt den stationära,
så köper den där laptopen, dvs Helt gå över till bara laptop användning.



(Just to mention) - På söndag så har jag varit sjuk i hela 5 veckor.
Blev som sagt sjuk efter en filmkväll med Linda och Nettan.
Har ibland känt mig helt okej, men ibland känt mig sämre.
Har dock aldrig varit Helt frisk under dessa 5 veckor som nu gått.
Var rätt länge sen jag var sjuk, så kanske därför jag fick långvarigt nu.
Förut har jag bara vart Nära att bli sjuk,
men har hunnit stoppa det, innan det brytit ut.

Det har förresten blivit mildare ute och snön har börjat smälta.
Blött och smutsigt överallt ute igen..
Värmefläkten gick sönder igår, eller ja.. nästan började brinna i den.
Ska se om det går att öppna den och städa i den och se om nått är fel.
Annars får jag väl köpa ny framöver. Använde den dagligen ju.
För övrigt så har jag fått tid nu till vårdcentral 
att kolla min ständiga halsbränna. Gött!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Oj vad länge du har varit sjuk..Det var i härdigt det du har åkt på gumman!!
Skönt att du har fått hem din dator..Men du gör ju som du vill om du gör dig av med den eller har kvar den..Bra att du kan vissa köparen papper på datorn så att köparen ser vad som har gjorts på den..

Bamse kram