lördag 5 mars 2011

Gosh!...

Ikväll har det varit en turbulent fredag.......
.
Satt i soffan och hörde en rejäl SMÄLL!!
När jag kollar i fönstret så ser jag att en hund ligger intill vägen..
Där det annars är gräs, men nu är det snö..
Förstår ju så klart att smällen var att hunden blivit påkörd...


Hunden tittar mot mig och jag ser att hunden lider!
Andetag, blinkningar och allt, visar att hunden lider....
Jag skakade och hyperventilerade, var jobbigt att se sån smärta!
Dom la en jacka över hunden och flera personer stod där.
Hunden levde än, men som sagt, jag såg lidandet!
Så jag lämnade Wilmer och rusade ut för att se hur det gått!

Ber om ursäkt till känsliga läsare, för över bilden ovan...


När jag kom ut så ser jag att hunden dör!
Blicken och allt, man ser att Nu är det kört på riktigt!

Jag frågar vad som hänt och vems hunden är, för jag ser inget koppel...
En av killarna runt om hunden, var ägare sa han.
Men sen kom en brunett tjej rusande runt hörnet och bröt ihop!
Därefter kom en blond tjej, runt samma hörne och gjorde det samma.




Visade sig att ägaren är den blonda tjejen,
och brunett tjejen är dottern till ägaren.
Hunden, som visade sig vara en tik, var utlånad till just han 
som först sa sig vara ägaren...
Han hade hunden LÖS och gick på andra sidan gatan,
då det var fortfarande rusningstid. 
Tiken ser två små hundar på trottoaren nedanför mig, 
så rusar över gatan och blir påkörd!

För det första så har man inte sin hund lös, nära en så trafikerad gata,
och för det andra så har man inte en Annans hund lös!
 


Då vi extra kollat att hunden verkligen Är död, så skulle hon flyttas...
Dom bar henne runt hörnet och la henne i snön där.
I väntan på polisen och för att komma bort från gatan lite.
Hade hon levt, så hade vi inte rört henne alls.
Så nu är det iallafall två blodfläckar utanför mitt hus.. hemskt..


Jag fick vara med och vittna till polisen..
Flera bilar stod parkerade här utanför mina fönster,
och alla stannade länge, men sist kvar kvar var han som körde på hunden.
Han kunde omöjligt hinna stanna på en gata som denna.
Han som "lånade" hunden, lät rysk och det var fullt Hans fel!
Han verkade knappt berörd och tröstade inte ens ägaren,
men vi andra grät lite, det var hemskt!
 
 

Nu när jag går här utanför, så är det lite svårt att inte tänka på olyckan.
Man ser fortfarande blod i snön på båda ställena 
och ser tikens ansikte framför sig.
Då hon tittade på mig och led, innan hon dog.......

3 kommentarer:

Tiggir sa...

Jag finner inga ord just nu...
Håller med att han som ''lånade'' hunden är hans fel..Håller med dig gumman att man SKA inte ha ens annan hund lös och inte vid en trafikerad väg som den utan för dig!!
Tycker så synd om hundens ägare..
Tårarna bara kom på mig när jag fick läsa av som hade hänt!!

Bamse kram Gumman

maria sa...

fy så hemskt!
ryser i hela kroppen när jag läser detta....fy


kram

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja det är så tragiskt varför säger jag