onsdag 16 februari 2011

Wednesday

Igår tog dom hit en stor maskin med hisskorg.
Den står precis utanför mitt sovrum och dom har den till att
fixa med fönster i huset som sitter ihop med det jag bor i.
Jag bor på första våning, så den är väldigt tydligt utanför mig.
 
Eftersom maskinen fått stå kvar över natt, så förstod jag att dom ska fortsätta.
Så innan jag la mig så valde jag att dra för gardinerna.
Brukar inte ha dom iför, men vill inte att en gubbe tittar in på morgon tex.


Blev väckt vid 7 redan av att maskinen lät nått fruktansvärt!
Dånande motor och dom höjde och sänkte korgen på maskinen...
Gick inte somna om även om jag försökte. Behövde denna sömnen ju.
Vid 12 så stängde dom av maskinen, förmodligen för att ta lunch,
men den var annars igång precis hela morgonen.
Har bara fått 2 timmars sömn denna natt, tack vare att den störde!



Nåja...
Hade tänkt att sova ut och sen färga hår och ögonbryn + noppra.
Men har en enorm huvudvärk och allt nu bara för jag inte fått sova.
Om jag orkar så kan jag ju alltid fixa med ögonbryn ikväll,
och ta håret en annan dag.
 
Hårfärg håller ju bara glans och allt, i ungefär en månad,
sen blir håret matt, trist och lite livlöst faktiskt. Inte trevlig!
Bara för näringen och det har försvunnit.
När man färgar igen, så får ny näring och det ger håret liv, 
lyster och ser väldigt Friskt ut igen.
Det är kanske 5-6 veckor sen jag färgade, så nu känns det lite akut....

1 kommentar:

Tiggir sa...

Fy..Jag har sätt den varje dag när jag åkt till o från jobbet..Har tänkt på dig då man åker förbe!!
Bamse kram