torsdag 17 februari 2011

Singel?

Vad trist det är att läsa på facebook bl.a att singlar hatar alla hjärtans dag.
Står lite här och var. Inte kul att dom känner så.
Detta att så många kopplar dagen till just partnerskap eller dejtande,
gör att många singlar känner att det är en s.k. piss dag.
Dom känner sig utanför och pressade av samhället. Men jag tycker det är fel. 
Dagen är inte Bara för partnerskap i modern tid, dagen är för kärlek i sig!
Kärlek finns på så många olika sätt. Kärlek till djur, familj, vänner....
Det finns ju kärlekspar, som knappt firar och singlar som firar mer än par...
 
 
När jag bodde i Lidköping, så kunde man samlas några vänner, 
eller närstående i tex familj. Ha tända ljus och allmänt trevligt ihop.
Mamma brukar baka tex sockerkaka, så myser vi några stycken sen,
Man behöver inte ha en parter för att visa kärlek till de man tycker om.
Att så många kopplar alla hjärtans dag till partnerskap,
gör att många singlar känner att denna dagen är en piss dag,
men i modern tid så är alla hjärtans dag, så mkt mer!
I Finland så kallas alla hjärtans dag, ofta för "vän-dagen".
Det står även på wikipedia.


Lite uppskattning till de man rår om, tycker jag man kan ge.
Till partner eller närstående. 
För även små överraskningar lever man länge på.
I år fick jag ett paket i brevlådan av min syster, choklad och trisslotter.
Blev väldigt Glatt överraskad!
Hade jag vart i Lidköping så hade vi träffats 
som vanligt några stycken över fika och tända ljus.
I år var jag sjuk, så valde att fira lite lugnt och skönt istället.
Varmt bad, tända ljus, godis och massa mys hemma.

 
 
Så ni som är singlar :
Träffas några stycken, vänner eller närstående! Fika och ät gott, tänd ljus!
Ge tex blommor till din mamma, choklad till din bästis,
och bara njut av varandras sällskap denna dag.
För som jag skrev ovan så finns det kärlek på så många olika sätt. 
Kärlek till djur, familj och vänner....
 
Tänk på att Singel faktiskt inte betyder att man är ensam!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

åh du har så rätt så, det kan för många bli obekvämt just den dagen, o i försvar säga sån dag är bara skit , men man gör det till vad man själv vill,jag kände mig inte det minsta själv, och du hade ju det jättemysigt
pöss o kräm

Josefina sa...

Jag kände mig inte själv heller =)
Har haft partner på denna dan, men också vart singel och det blir som man själv gör det. Singel betyder inte att man är ensam som sagt. Vänner och familj finns ju ;) Kryzz å Kräm