måndag 7 februari 2011

Perfect Eyebrows

.
Jag anser att det viktigaste i en sminkning är ögonen.
Det är det första man ser på en människa!
Ögonbrynen är det området jag vill bli bättre på.
Dom ramar ju in ögonen och på avstånd dessutom Öppnar Upp ögonen.
Har sett andra som har super fina ögonbryn och undrade hur Dom gör.
 
 
Jag har inte målat mina på ett tag, för jag var inte nöjd med målningen.
Men grejen är den att det ju syns att man inte riktigt brytt sig.
Dessutom så är det ju idag är det ju andra tekniker och verktyg,
än bara att använda en ögonbryns penna. Jag ville veta mer!
 Så jag kollar på lite youtube klipp nu för att lära mig.


. . 
 
Här är två exempel klipp med hur man kan göra.
Klippet till vänster visar mest hur man målar och med vilka verktyg,
och klippet till höger visar Även trimning.
 
 
Som det är idag, så är jag inte nöjd med hur jag får till mina ögonbryn.
Jag har ganska lätt för att se trött ut, vilket jag inte vill.
Men med snyggare ögonbryn, så skulle jag se piggare, 
gladare och mer attraktiv ut. Få en klarare blick och finare intryck,
så ska köpa hem rätt verktyg framöver och prova.

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

bild 2 visar ju hur de genast lyfter upp ögat,det var snyggt
kram

Josefina sa...

I videoklipp 2 menar du? hehe ;)
kramiz

Lilliss sa...

ogud var sååå länge sen noppade mina ögonbryn..men gillar formen jag har på dom så behöver inte noppa bort så mkt igentligen men är lat och orkar inte ;P

kram

Josefina sa...

Jag är också nöjd med formen på mina. Behöver inte noppra mkt heller.
Men när man sminkar sig och inte tar bryna så är det så tydligt på nått sätt att man struntat i dom och det vill jag bli bättre på =)

kramiz