lördag 5 februari 2011

Julklapp

.Fick dessa av syrran i julklapp! Älskar dom verkligen!
Det som också gjorde mig glad, är hur hon först forskat på nätet,
sen skickat efter dom från usa, för att Jag ska ha dom.
Fanns tanke och arbete bakom och det gjorde mig extra nöjd!

Skorna var för små dessvärre.
Det är ju så svårt det där med utländska storlekar ibland.
Storlek i UK och i US är väldigt olika tex.
Men det konstiga är att på vissa sidor så stod dessutom 
översättningen olika fast alla var US size. 
Vissa sidor menade att US8 är storlek 38 i sverige och andra sidor 
menade på att US8, står för 39 i sverige.



Fick hur som byta storlek till en större.
Företaget hade dom inte, men fick lösa det genom att jag säljer de jag fick.
Tar de pengarna och sen beställer rätt storlek på annan sida.
Målet är alltså att jag vill Ha skorna, men i rätt size.
Vill ha samma modell, samma färg.

Upptäckte dock att dom var rätt svåra att få tag i numera,
och i Sverige kostar skon strax under 3000 kr.
Men efter massa letande, 
så fann jag en sida till slut och kände att jag måste passa på.
Annars tar dom slut där också ju.

Så jag beställde dom Innan jag fått sålt de jag fick i julklapp.
Meningen var ju att köpa nya för de pengar jag får för de "gamla".


Hur som....
De nya skorna har kommit! 26 januari betalades skorna och 
"shippades" dagen efter. Fraktades dvs. Gått snabbare än jag trodde detta.
Lappen kom nämligen hem i brevlådan 2 februari redan.
 
Men det står att jag ska betala 425 kr då jag hämtar paketen.
Trodde jag betalat allt ju. För jag betalade ju skor + frakt.
Ska ringa postkontoret och fråga vad det är jag betalar och 
hur länge dom ligger kvar på lager. Hoppas dom Passar också!

2 kommentarer:

Electra 225 sa...

Jag skulle ro att du åkt på tull om du beställt från usa?...

Josefina sa...

Ja det måste nog va så...
Beställt från utlandet massa ggr förut, men aldrig åkt på tull eller extra kostnader. Nån gång ska väl bli den första