lördag 5 februari 2011

Hand signs

Sitter och små kollar hand gester för skojs skull...
Alla håller ju upp handen på metal och hårdrockskonserter, 
där dom låter två fingrar sticka upp.. \m/ 
 
Men jag har reagerat på att Gene Simmons (från KISS) gör sitt tecken,
fast där tummen sticker ut, ungefär så här:.. \m/_


Det första tecknet där bara två fingrar sticker upp, 
som ni ser George Bush göra ovan, står för "Djävulens Horn".
Det som Gene gör på fotot ovan, där tummen sticker ut...
det är teckenspråk och bokstaverar till ILY
som står för "I Love You". Så betyder motsattsen alltså.
Tänk att en tumme kan göra att tecknet blir motsattsen.

Har aldrig riktigt gillat det där "hårdrocks tecknet" (djävuls horn),
men när jag nu ett tag sett Gene göra tecknet med tummen ut,
så kom historia intresset fram i mig och jag blev tvungen att kolla skillnaden.

Bl.a John Lennon, Michael Jackson och Barack Obama,
gör/gjorde också "I Love You" -tecknet för att tillägga.
Det tecknet kan jag acceptera, för det är ju vänligt lixom.
Men djävulens horn, tycker jag att det s.k syftet är lite konstigt faktiskt.

Inga kommentarer: