torsdag 13 januari 2011

Tillbaka till vardagen

.
Sjukhuset
Nu har jag kommit hem från stan precis.
Har varit iväg på sjukhuset denna morgonen och gjort nya undersökningar.
Gjorde operation i höstas och har fått besked att det nog inte är helt borta.
Kanske blir en TILL operation, suck!
Nog det värsta jag gjort så det vill jag inte göra igen.
Idag tog dom alla möjliga prover. Undersökningen var inte kul idag heller.
Gjorde ont och även efter gjorde det ont.
Nåja, nu ska jag vänta in prover för att se om det behövs en ny operation.

Dom sa till mig även Denna gång att jag slappnar av otroligt bra!
"Vi får nog ta avslappnings lektioner från dig", sa den ena.
Dom sa sen att det brukar krävas en skådespelare 
för att Kunna slappna av så här otroligt bra, för det är inte lätt.
Jag svarade att jag sysslat lite med sånt och det är vad jag vill jobba med.
"Ja då kommer du nog lyckas för du är ju en mästare på att fokusera",
svarade läkarna mig då. Kul att höra!

Om en ny operation skulle behövas, så sa jag att då vill jag bli sövd!
Hon tyckte att det är bättre att jag får en saft som gör mig groggy 
och sen en grej i armen som bedöver extra.
Men jag känner mig tveksam!
Hon sa att du sover inte, men är inte riktigt vaken heller. Väldigt Groggy.
Det skulle bli samma ingrepp som förra operationen,
och läkaren sa att det är ett så litet och snabbt ingrepp egentligen...
Men jag tyckte varje minut kändes som en timma!!
Tog typ 40 minuter, så inte alls jätte snabbt ju.
 
Det Värsta jag vart med om! Så blir det en ny operation, 
ska jag Ändå be om att bli sövd! Även om hon inte tycker det!
Jag må verka lugn och jag må slappna av kanon, men inombords skriker jag!
Var ju nära att avbryta operationen sist ju.....





Efter sjukhuset så åkte jag iväg till Hageby för att handla.
Kollade lite i affärerna där och det kändes Skönt!
Skulle behöva handla massa kläder, men får nog vänta lite till.
Försöker spara till först en laptop och därefter en soffa. Sen kläder.
Livsmedlet blev Willys denna gång och jag vet inte,
men jag gillar inte helt den mataffären. Konstigt sortiment och allt med...


Idag är det förresten tjugondag knut och julen ska ut!
Jag tog ut julen då jag kom hem i måndags kväll faktiskt.
Rätt lagom att ta ut den då tycker jag.
Har fått några julkort i år också, vilket jag tycker om.
Det är inte alls så personligt att skriva via dator, sms osv.
Får man hem i brevlådan så har ju någon lagt en extra stund på just Dig.
Jag brukar skicka några, men i år så tog alla slut. 
Får bli nu i december istället.
 
Har för mig att jag fick något mer kort än de fyra nedan,
men kom ju hem nyligen och vet inte var allt är helt och håller...

 
Avsändare, från vänster: Mamma, farmor, Linda, syrran




Imorn ska jag till tandläkaren och fixa lite mer av det som är kvar.
På måndag tvättar jag och tisdag är det möte.
Ska fixa med massa papper också, samt försöka få hemmet städat.

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Holler tummarna på att det inte blir en till!! Men om det blir så säg till så kör jag dig..

Den datorn till vänster var snyg tyckte jag!! Hemma hos mig så är julen redan ute=) Tycker också att det är kul att få julkort..Det till hör julen + så vet man att personen/personerna tänker på än!!

Bamse kram

Josefina sa...

Ja visst är den vänstra laptopen snygg! =)
Tror den högra är bättre dock, men jag har ingen utvald modell som jag sparar till än, så får se ;)

Ja precis, de som skickar hem i brevlådan har gjort en extra tanke. Tycker inte det är så personligt att skicka via dator eller mobil. Det är ju nått man gör Också bara. Jag ska köpa hem mer julkort inför nästa jul, hittar inte mina, så får köpa nya.

K R A M I Z