onsdag 12 januari 2011

Resan

.Jag kom hem i måndags, på kvällen.
Innan jag åkte, så var det enormt halt utanför mammas hus.
En skridsko bana är inte ens så här hal!!
Fick skriva till kommunen, men visade sig att dom har slut på sand
och inte har råd att köpa mer sand..

 
 

Resan gick bra och tågen var i tid för en gångs skull.
Brukar ju vara sent även på sommaren annars.
Men i Katrineholm, där tågen alltid är som mest sena annars,
där var dom nästan lite väl tidiga för en gångs skull.
 
Jag gick runt och fick ta undergången för att byta tåg
och då stod tåget redan på plats och dörrar stängdes precis.
Tryckte på knappen för att öppna dörr.. 
Fick trycka 2 ggr för att lyckas komma ombord på tåget.
Gick in och satte mig rätt så direkt och DÅ rullar tåget iväg!
Snacka om att hinna med sekundrar!!
Tåget var dessutom för tidigt framme i Norrköping.
10 minuter för tidigt ungefär var det, 
och det brukar ju hålla tiden rätt så bra, så jag antar att vi åkte 
för tidigt från Katrineholm och att tåget sen åkt Snabbare än vanligt.
 
Wilmer och en annan vovve, trånade efter varann på tåget.
En vallhund även den.


Mamma skrev att då hon kom hem från att ha släppt av mig i Skövde,
så var det sandat utanför hennes. Så dom har väl fixat Mer sand då hehe
 Ja men vad sjutton, det var farligt halt alltså!



Väl hemma
Kom hem i måndags kväll som sagt och igår, tisdag så låg jag sjuk!
Vaknade med världens huvudvärk och det var migrän!
Illamående kom rätt så snart efter jag gick upp och satt sen i ända till kväll.
Var sängliggades hela tisdagen och spydde 3 ggr.
Efter andra gången som jag fått upp, så mådde jag lite grann bättre,
och då passade jag på att gå ut med Wilmer, smita till affär och apotek.
 
Köpte Oriptan 50mg, bröd och ProViva nypon.
Bröd för att få nått i mig. Har ju vart bortrest som sagt, så tomt hemma.
Nyponsoppan gör att magen stabiliseras och jag kanske inte spyr mer.
Tog migrän tablett, åt lite grann och drack lite grann, 
Blev hur som bra på tisdag kväll och det var väldigt skönt!

Inga kommentarer: