torsdag 13 januari 2011

Migrän

.
I tisdags hade jag en väldigt stark migrän, som ni nog läst nedan.
Med den följde ett enormt illamående och jag var soffliggande hela dagen.
Spydde tre ggr.. ingen kul dag var det alls.
Mådde ju bättre sen på tisdag kväll och oj så skönt det var att få röra sig igen!
 
På apoteket bad dom mig att ta det lugnt och vila,
även då den starka migränen sen släppt.
Vilade igår, men idag har jag ju gjort besöket på sjukhuset, 
sen handlat, farit runt och haft mig.
 
Nu sitter jag tydligen med en s.k "ögonmigrän" istället.
Kanske har ansträngt mig för mkt, för tidigt... vet ej.
Det är huvudvärk och sen känns ögonen tunga och jag får svårt för ljus.
Vill blunda lixom. Känns som nån slags inflammation Bakom ögonen på nått sätt.
Haft detta förut, och jag brukar få det efter en större migrän.

Hur som helst så måste jag vila ikväll...
Imorn ska jag till tandläkaren och fixa som sagt. Får ladda redan nu.
Måste ju bli av med denna ögonmigränen först.

1 kommentar:

Tiggir sa...

Du får villa & ta hand om dig jätte mycket nu..Så att du blir bra igen!!
Krya på dig nu gumman
Bammse kramar