fredag 14 januari 2011

Köpe kåt?

.
Känner mig inte super galen att jag måste köpa och köpa,
men visst känner jag mig lite shopping kåt ja.

Så mkt jag behöver, så mkt jag vill Ha.
Skulle behöva en massa till hemmet, behöver ny klädgarderob,
men samtidigt som jag Först vill börja att spara till en laptop och sen en soffa.
Tänkte inte köpa en dyr laptop, men behöver ändå spara.
Tänkte inte köpa en alltför dyr soffa heller, 
men den lär väl gå på mellan 5-7000 kanske. 
Köpa på ÖoB, jysk eller liknande vägrar jag. 
Hårda, fula, dålig kvalitet och ja.... Behöver jag säga mer?
Men många andra ställen har ju till väldigt bra priser så.


Känns som jag går runt och ser saker överallt som jag lite trånar efter.
Inte på ett jobbigt sätt heller, men jag har nog fått vårkänslor.
Mkt som lockar på en gång och det brukar bli så efter nyår och allt.




Today
Idag var jag hos tandläkaren. Vi har kollat förra lagningen, innan jul.
Sen har vi slipat på framtänderna, så dom är jämnare.
Därefter valde jag att strunta i spårvagn helt och promenera.
Jag gick fram mot stan faktiskt. Kände för det.
Skönt att få röra sig lite då man varit illa tvungen att vila under veckan.



Det var väldigt skönt att få komma ut. Utan hund och bara ut bland folk lixom.
Jag såg massa fint på Indiska, köpte en tröja på Gina Tricot
Tröjan har kostat 149, men jag fick ge 49kr,
så varför inte egentligen.
 
Svårt att se på fotona ovan, men den är mörklila 
och har två stora, påsiga fickor på var sida nertill av tröjan. 
Tog fram mina blanka leggins också. 
Dom köptes för 4-5 år sen, men dom är ju väldigt poppis igen.

Jag har inte köpt ett klädes plagg på väldigt länge nu!
Det senaste halvåret har det lixom varit två klänningar till bröllops syfte.
Har sen inte funnits nått över att unna Mig till vanliga vardagen.
Men nu är det ju 2011. 
Nytt år och nya möjligheter! I år är det Mitt år!

 


Inne på Chilli kollade jag soffor och annat, fann lite till smått där,
bl.a en traktörpanna för 299kr och jag behöver en ny panna ju..
Det var rea på den, förut har den kostat 695, så en stor skillnad. 
Man borde nog passa på egentligen, men får nog ändå vänta lite.
Nåja, titta kan man ju...

Fann också en stor trä lykta som jag älskar!
En i indiskt utseende och den är rejäl, just like i want it.
Det är en sån man ska ha blockljus i och den ska stå på golvet. Stor lykta.
Letat som fasen på nätet, men hittar faktiskt ingen bild på den.
Får ta en bild i butiken nästa gång då.




ME eveing
Köpte nån bacardi breezer på stan för övrigt.
Ska ha mys fredag ikväll. Nån kall räcker ju lixom.
Jag har även såna där snacks hemma, som heter "Pommes Pinnes".
Har vart borta 3 veckor och vi har lite grann "gått på varann",
så skönt att få vara själv lite, ta igen mig och bara Va faktiskt.

2 kommentarer:

nettan sa...

Du förtjänar lite tid för dig själv nu och unna dig saker. <3 det här är ditt år.!

Tiggir sa...

Vad snygt=) Man ska få köpa sig saker!! Som så Nettan skriv det här är ditt år & att du förtjänar lite tid för dig själv!!

Kram