måndag 17 januari 2011

Packard Bell

.
.Jag har nog hittat en laptop som skulle passa Mig och mina krav!
Vill ha en skapligt kraftfull laptop. Gärna bra grafik och bra prestanda.
Går att skaffa en Till extern disk, men vill ändå ha rätt bra utrymme.
Gärna webcam och gärna bra batteritid. Men inget krav.
Jag använder mig mkt av Photoshop och Dreamweaver och Picasa,
och eftersom de programmen är lite stora, så behöver dom kunna platsa.
Vill kunna lyssna på lite musik via spotify eller iTunes.
För övrigt ska jag bara slö surfa.
 
 
Den jag först hittade som verkar passa in bra, 
var en Packard Bell EasyNote TM85-JO-742NC
Men den ska visst inte säljas mer den modellen. Dessvärre..



Inte så kunnig på just Packard Bell som märke...
Men då den ovan är slutsåld, så fann jag istället denna modellen nedan, 
och den känns också himla passande till mig. Uppfyller också mina krav.
Kolla länken: Packard Bell EasyNote TM85-JO-841NC


 Känns lite omöjligt att få ihop denna summan, men kanske kan få ut
nått i ersättning för min trasiga stationära, som jag skrivit om...
 Så kanske kan lösa sig ändå.
Hur som så är det skönt att ha en modell att sträva efter,
istället för att bara "spontan välja" laptop då det sen gäller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du ska göra sådana saker ska du glömma pc överhuvudtaget! Jag jobbar med musik samt webb och kan lova dig att det enda som håller i långa loppet är mac.
Starkare, mer tillförlitliga, snabbare. Helt enkelt det du kan göra på en pc kan du göra betydligt snabbare och bättre på en mac.

Josefina sa...

Hej!
Jag behöver inte ha en super stark, men ändå skapligt stark. Gillar dessvärre inte mac och gillar inte operativsystem, program och sånt som tillhör mac. Har provat, men trivs inte med mac. Det är bäst om man ska typ redigera musik och film. Men det ska jag inte göra, jag bara vill kunna lyssna på musik med itunes eller spotiy.
Men Bara jag kan ha Dreamweaver och photoshop så är jag nöjd =) För övrigt har jag bara datorn att slö surfa

Trivs med windows bäst och de datorer jag haft är inte bäst i prisklass, men har ändå funkat fint. Denna i inlägget är lite dyrare än min budget tillåter egentligen, men uppfyller kraven och är extremt mkt tuffare än den jag har idag. Så den är ett otroligt steg Uppåt för min del. Skulle t.o.m klara mig med svagare än den i inlägget, men denna har nått jag gillar =)

Men tack för tipset ;)