söndag 16 januari 2011

In mayor process....

.
Har i en rätt lång period nu, varit inne i en process i mitt liv.
Jag går igenom både bra och dåliga händelser och känslor,
för att fundera ut Vem jag Är egentligen som person,
varför jag reagerar som jag gör, varför jag har de rädslor jag har,
och hur jag ska försöka bli bättre, hitta mig själv igen.


Jag har genom åren tagit på mig kritik, 
även om jag kanske inte hanterar kritiken så bra i stunden då jag hör den.
Tar ändå till mig den, funderar lite och kommer sen underfull med 
att Så vill jag ju inte vara mer framöver.
Det får mig lixom att sen tänka mig för i alla situationer.
För att försöka att bättra mig och inte heller göra samma misstag på nytt.


Har vart med om rätt mkt trist genom åren....
Men har också kommit på, att det går faktiskt inte sopa under mattan.
Problem, svek och jobbiga minnen, måste man bearbeta.
Min process går ut på, att se tillbaka på hela mitt liv,
och sen lura ut hur jag kan bearbeta dessa bitar, se dom från 
en bättre vinkel och sen kunna gå vidare som en starkare person.
Kan man inte prata om gamla svek, utan att bli upprörd 
eller liknande, så har man inte bearbetat.


Jag har också en tid nu, 
lyssnat på kändisar i tv, som berättar om sig själv.
Bl.a program som "Stjärnorna på slottet" och "Så mycket bättre",
men också generella intervjuer och liknande.
Försöker lyssna och försöker se dom som en förebild.
Dessa människor lever mer eller mindre mitt liv idag och har Mitt drömyrke,
men har precis som Jag, haft en tuff bakgrund.
Att höra 'såna' berätta om Hur Dom fann styrka, mod och jävlar-i-namma,
gör att jag känner mig inte som ensam mer.


Jag försöker ta vara på det dom säger..
Lyssnar också då dom berättar om sina rädslor och svårigheter.
Jag har viss scenskräck, men mitt drömyrke är just att stå på scen.
Men att höra Elvis Presley säga hur himla nervös han är Varje gång,
innan han kliver upp på scenen, att han aldrig helt vänjer sig..
Hur Robert Gustavsson lider av panikångest- attacker,
tvångstankar, samt har gått in i väggen några ggr....
Att höra fler andra säga hur nervösa dom är inför varje scen framträdande..
Jag kommer tänka på detta alltid. 
För vill jag något stort, men nästan dör av nervositet 
som kan hindra mig från att genomföra det jag tänkte göra, så ska jag 
ha i bakhuvudet att de där större stjärnorna, känner faktiskt som Jag.
Bara Det underlättar ju. Förebilder.


Känns som jag inte längre är ensam! 
Jag tänker klarare och det känns som att jag börjar närma mig 
en styrka där jag tar tag i alla drömmar, rädslor 
och bara börjar leva fullt ut lixom. Men fortfarande lite kvar att bygga..
Det är först när man är Medveten om det, som man kan ändra.
Det är också först då man ger sig Fan på att trista minnen,
inte ska styra min framtid, som man faktiskt kan bearbeta och avsluta!
 
 
Röjer man inte upp i det gamla och förflutna,
så lär dina rädslor, beteenden och ilska och liknande... 
föras vidare till dina barn, omedvetet!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Det är väldigt vanligt att många artister har scen skräck eller något liknade..

Du är värd så mycket gumman..Du är bäst & du kommer aldrig att vara ensamme när du har vänner som stor vid din sida i alla lägen!!
Hoppas att allt ordnar sig med allt..Det kan vara bra & dåligt att titta till backa på det som har hänt..Men det är alltid bra o se framåt i livet även fast det kan vara svårt ibland!!

Bamse kram på dig gumman

Josefina sa...

Det som redan Har hänt, har format oss till den vi idag är. Det som hänt har gett oss de rädslor vi idag har och de svårigheter vi idag har. Det har gjort att vi känner oss svikna och är på "vår vakt" i liknande framtida situationer. Där vi kanske lite "straffar" oskyldiga, bara för vi agerar i rädsla och minns hur det var tidigare i liknande situation..

För att kunna släppa det gamla, så funkar det inte i längden att sopa under mattan. Jag har gjort det allt för mkt, men det förslutna hinner bara ikapp en om man sopar under mattan.
Så bättre att möta det gamla och sen istället Stänga den dörren helt! Då kan man gå vidare in i framtiden som starkare och förnuftigare person och då kan man även prata om det gamla ur en annan vinkel.. Där man istället för att säga "fy så jobbigt jag haft det", kan vända det till att säga, "jo det var tufft MEN jag lärde mig så mkt av det", (tex).

Bearbetar man inte det gamla, och reder ut de sveken, händelserna och sånt, så kommer man omedvetet att bära med sig rädslor och försiktighet osv osv, och omedvetet så kan det drabba vänner, sina barn osv.

Kramiz