tisdag 14 december 2010

Lördagen

 ..I lördags så var jag på tjejkväll.
Många hade andra planer, men vi blev iallafall fyra stycken.
Nettan, Linda, Lollo och jag. 

Linda hämtade mig och jag lämnade Wilmer ensam hemma.
Vi var där omkring kl 19 och det blev kaffe och prat till en början.
Men vi körde sen igång med maten då vi kände att det var dags.
Alkoholen kom lite smått fram också.
 
Lollo högg lite grönsaker och Nettan körde igång med blandfärsen.
Flera kockar i köket, men jag började duka, för att ändå kunna hjälpa till.
Sen la jag upp lite hårda skal och taco chips. 
Linda tog hand om de mjuka tortillas bröden. Denna kväll skulle vi äta tacos.





Efter maten förflyttade vi oss sen till vardagsrummet.
Blev musik, flum, skratt, alkohol och snacks resten av kvällen.
 
Vi kom bl.a in på dialekter, eftersom vi alla är från olika delar av landet.
Linda är ju från Norrköping, jag från Skaraborg, 
Nettan är från Luleå, men är även finsk. Lollo är från Borås.
Så vi jämförde dialekter och det kan man ju ha lite kul åt.

(klicka på fotona för att förstora)



Vid 1.30 på natten, var jag hemma igen. Nöjd och glad.
Kollade på någon film innan jag la mig rätt sent den natten.
Tack tjejer för en trevlig lördag med girlizar!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Det bliv en rolig kväll=)
kram