onsdag 24 november 2010

Dinner Tajm

.
Jag tog med mig snön från väster tydligen.
Var ju massa där och här var marken Bar,
då jag klev av tåget i måndags kväll, men hade precis börjat snöa.
Har snöat se dess och det blåser med, så lite svårt att se exakt hur mkt vi har.
Men någon decimeter är det allt, typ 1 eller 2 dm.
Ska ta nått foto på snön då jag får tillfälle och känner för det.
 
 
 
 
Lagade mat för någon timma sen.
Det blev lite blandfärs med fullkorns makaroner.


Jag steker färsen och sen blandar i mjölk och matgrädde.
Soya, sambal oeilek och kryddorna nedan.

Tar en bunke med lite vatten och blandar i mjölk, som jag vispar.
Detta siktar jag sen i stekpannans röra.
Fullkorns makaronerna puttrar vid sidan av och då allt är klart,
så rör jag samman pasta och färsen till en röra.

Hade gärna tagit en klicka med 'smör' i den klara pastan,
men hade inget hemma. Kom ju i måndags och inte köpt det ännu.
Hade gärna också haft lite championer och kanske lite majs,
i röran men inte heller Det hade jag hemma. 

Enkelt, snabbt, krämigt och gott!

Inga kommentarer: