tisdag 23 november 2010

Äntligen hemma

.
Somnade ju strax efter 2 i natt och idag sov jag ut. 
Vaknade kanske vid 12, men låg och drog mig i sängen lite.
Så skönt att få sova i en Riktig säng med Riktig madrass igen.

Bild från tidigare inlägg
 


När jag gick upp så var det bara att ge sig på kaffebyggaren.
Jag har perkulator och har den inte används på ett tag 
så måste man rengöra med svinto innan användning.
Skrubba och ha sig alltså. 
Sen kör jag den svinto-städare perkulatorn med bara vatten en gång.
För att få igång maskinen. Därefter kan jag koka kaffe som vanligt.

På eftermiddagen, då Wilmer skulle ut och jag tog på mig rejält.
Snöat hela dagen nämligen, så nu har Norrköping Också snö.
Skönt att kunna ta sina termobyxor, bättre vantar och bättre skor.
Sånt hade jag ju inte släpat med mig till Lidköping denna gång.
Skulle bara stanna 2 veckor eller knappt det,
så snålade på packningen.
Har vart lite jobbigt att ha fel skor i fel väder faktiskt.
Skor som blir dyngesura ända in till foten, 
så fort du trampar ute i fel väder, men man kan ju inte 
dra med sig 5 par skor precis.



Sen skulle jag in med hund och iväg för att handla.
Är ju tomt på färskvaror och allt, då jag inte varit hemma.
Wilmer har inte ensamhetstränats på länge,
men trots att han inte vart själv på en månad så skötte han sig 
ensam hemma medan jag handlade.

Badrummet och sånt är inte använt på länge heller
och jag tycker det blir en viss beläggning då.
Så kommer behöva städa badkar och liknande.
Kommer inte kunna vila upp mig inför lördag precis. 
Syssla efter syssla. Måste shoppa present, alkohol och allt med.....
Orkar inte, men vissa saker kan jag inte vänta med till nästa vecka.
Tyvärr....

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja borta är bra MEN HEMMA ÄR BÄST :))
ja ska kolla på en bättre säng, så kan ingen ligga :(
kraaam

Josefina sa...

Ja nu var det ju 9-10 dagar eller nått, å det går ju. Har ju inte legat hela vistelsen precis =P
Fram till julbesöket skulle annat fixas ja, så det löser sig ju ;) tre veckor i jul på denna blir nog hårt *hihi*

Lycka till med nya lägenheten nu och skaffa en liten gran inför mitt besök! Äkta gran, behöver jag ju inte nämna =P
Pözzzz