onsdag 24 november 2010

Advent Stress

.
Hur ska jag hinna! Mentalt och fysiskt slut känner jag.
Får ingenting gjort.
När jag kommer till detta stadiet så behöver jag vara ifred ett tag,
samt få bara ta det lugnt och sakta återhämta mig.
Men på lördag är det bröllopsfest och på söndag är det 1a advent.


Inför advent vill man ju städa hemmet grundligt...
Alltså putsa fönster, städa badkar, badrumsväggar, rengöra ugn osv osv.
Sen pynta det sista då. 
Endel har Redan pyntat, men det tycker jag är Alldeles för tidigt.
Man ska pynta samma helg som advent Är.
Jag brukar lägga hela lördagen till allt sånt, men går ju inte nu.
  Mina kuddar, plädar och sånt ska upp från källaren också.
 

På advent kan man byta gardiner. Behöver dock köpa nya.
Stjärna eller stake ska upp. Jag föredrar en rejäl stjärna.
Röda dukar, ljusstakar och värmeljus.
Julgran och tomtar och sånt, väntar man med till närmare jul.
Sånt tar man fram kanske omkring 18-19 dec iallafall.
Men inte i början på advent och allt.


Jag städade badkaret igår.
Blir ju viss beläggning då det inte används på en månad.
Tog även handfatet och diskbänken + spisen.
Men inte toan och inte inne i ugn och sånt. Lite i taget får det bli.
Massa kvar är det vill jag lova iallafall.
 
 

Fin bröllopsklänning från nätet
.


Kom ju hem på måndag kväll och är som sagt Totalt slut än.
Är inte bara advent jag måste fixa för, utan även inför bröllopsfesten också.
Hela lördagen går ju bort för att fixa hemmet,
så måste hinna klart med allt innan lördag, men orkar inte.
Jag är ganska traditionell också, så pynta Nästa vecka vill jag absolut inte.
Det ska städas och pyntas Innan 1a advent, inte efter.
 
Jag kan ju städa och pynta på söndag,
men känner jag mig själv rätt så kommer jag vara trött efter festen i sig.
Känner mig irriterad och ångestfylld på nått sätt....
Klarar inte stress och blir irriterad när jag gör nått 
som kropp och psyke inte alls har energi till.

Wilmer har också fått för mkt en tid och skulle behöva massa vila.
Jag märker på honom att det blitt för mkt och han små stökar ibland, 
är lite små stressad och verkar trött i sinnet på flera sätt

Borde ju prova klänningen och ha mig också,
men orkar faktiskt inte alls. Får bli precis som det vill.
Känner för att lite sitta hemma och bara 'va' i en vecka eller två.
Får bära eller brista detta känner jag...

(Behövde skriva av mig lite....)

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Jag känner igen detta,jag känner mig helt slut, sover flera gånger på dan just nu, jag ska sy alla gardiner oxå, men det löser sig alltid, det hjälper inte att vara irriterad, det löser inget :)och den klänningen är ju såååå underbar,
kram

Josefina sa...

Nä att vara irriterad löser inget, men svårt att styra över. Känslan bara är där.
Får jag för mkt omkring mig, eller känner mig stressad, så reagerar kropp och psyke med att bli irriterad oavsett om jag vill eller inte

Ja det är en fin klänning på fotot!
Gillar pampiga klänningar i så kallad champagne färg =)

Kramiz

Lilliss sa...

snygg brudklänning!

nä att gå o känna sig irriterad e aldrig kul och det är så lätt att man "smäller" av och fel person/personer får ta smällen!

kram