måndag 4 oktober 2010

Men vad i h-vete!!

.
Han på KO har ringt och han har kontaktat Media Markt om min dator.
Media Markt kan återställa programmen och ha sig,
och det kommer gå på 770kr plus moms!
Så jag kan alltså lämna in datorn igen och betala så pass mkt!
Grejen är ju det att datorn vart på service inne hos HP under februari till mars.
Ringde och frågade hur det går med datorn och den hade visst vart där ett tag.
Men ingen ringde mig som utlovat.
Fick tillbaka datorn efter det samtalet, men inget var lagat och inget fel funnet.
Problem fanns då också kvar så klart, så jag får lämna in dator igen.
Dom behåller den då hos Media Markt service.
Månad efter månad går och dom ringer och säger att det finns inget fel
och dom har provat allt, men inget hjälper.
Dom berättar att dom vill prova med en recovery skiva som sista utväg.
Dom säger att dom efter många om och men har hittat en skiva,
men att leveransen på den tar 4 veckor.
Jag får reda på att jag kommer undan Gratis, pga hur mkt det dröjer!

Men efter 6-7 veckor så ringer JAG (precis som sist) och frågar.
Då säger dom att dom vetat ett tag att det visst inte fanns någon skiva Alls!
Men åter igen så är det ingen som kontaktat mig, fast dom suttit med svar.
Han säger då att datorn går inte laga alls. Så den är i princip att kasta alltså.
Dom säger att det enda dom kan råda mig 
är att jag försöker få ut nått av försäkringsbolaget, för den går inte laga.



En ny dator som håller sig strax över 1 år, ska sen vara att kasta alltså!
Det var då jag tog KO på detta och nu har han kontaktat Media Markt alltså.
Men plötsligt kan dom ta in datorn och återställa program osv
för en summa på 770 plus moms, säger KO killen på mitt telesvar.
MEN DEN GICK JU INTE LAGA!!!!
Skulle ju få gratis lagning dessutom, bara för det dröjt så många månader.

Vad fan är detta, rent ut sagt!!!!
Godtar inte detta!

3 kommentarer:

Lilliss sa...

men vad fan!! det ju hel knasigt, så för nästan 800kr så kan dom laga den men inte innan?! låter ju skumt!

hur ska du göra? ska du lämna in den igen??

kram

Daniel Antonsson sa...

Hej,

Jag heter Daniel Antonsson och är produktchef på HP.

Vet inte om jag kan hjälpa dig men jag ska åtminståne försöka så gott jag kan.

Därför skulle jag verkligen behöva lite mer information om datorn och om ärendet.

Då jag inte riktigt hittar hur jag ska kontakta dig så skriver jag en kommentar här och hoppas att du kontaktar mig istället.

Du når mig på daniel.antonsson@hp.com eller 08-524 92896 om du hellre vill ringa.

Tack på förhand.

Mvh Daniel Antonsson

Hemmet Är Min Borg sa...

Jag hoppas verkligen den datorn går att laga, du ska väl inte behöva betala en krona på den, det var det dummaste jag har hört, mycket dåligt , ska aldrig handla på media markt, gäller inte reklamation på en vara, fixar inte Pekka detta så ringer jag någon annan ko för så här får det inte gå till,