söndag 3 oktober 2010

Skyddsängel

.
Den förfyllda drömmen känns ibland väldigt stormig.
Äventyr avtar och sammanhållning spricker.
Ibland vill jag fly... som en hare, jagad av ett rovdjur.
Ibland vill jag också springa ut i skogen, bygga en koja och stanna där.
Spinger mot skogen och får ett sms plötsligt.
Det står att jag är saknad, att jag är älskad.
Jag ler stort och vänder sakta hemåt igen.
Solen spricker upp och de vita molnen blir allt tunnare ovan mig.
Nu lever jag för en stund igen.

Ibland hör jag vad andra säger om mig, då jag inte är med.
Det gör mig ledsen, besviken och ibland nästan jag skäms över mig själv.
För bilden av mig, som tas fram då jag inte är med, 
den är ful och nervärderande...
Det är en bild av en dålig tjej, en tjej som jag inte känner. Men dom talar om Mig.

Tar en nypa luft och andas djupt... 
En tår rullar ner och efter den faller några till. Inget jag kan styra över.
En stark vind blåser i mitt hår.
Ansiktet täcks av mitt långa hår och jag försöker ta bort det,
så jag ser vart jag går på den tomma trottoaren.
Mina tankar är lika aktiva som i en leksaksfabrik vid jul.
En dam går förbi mig på gatan, där jag lite är i en annan värld.. 
Hon ler mot mig och det är nästan så det lyser om henne.
Hon ser att jag är ödmjuk, varm och hon vet att jag är omtänksam.
"Ingen fara, dina ögon berättar sanningen", säger hon.
Hennes varma blick fick hela världen att stanna för en stund.
Nästan lite magiskt...
Då jag ska le tillbaka, så är hon spårlöst borta.
Jag tror hon var en ängel.....

Nu skäms jag inte mer. Jag vet att jag är älskad.
Jag vet att jag är saknad av många.
Blommor kan vissna, även om dom vattnas.
Men de som blommar kvar, är skickade från himlen.
Dom är speciellt skickade med bud från en ängel!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Det var en finn text gumman!!
Du skriver väldigt bra..
Bamse kram